خسرو کفیلی

وزنه برداری بانوان ایران باید از دخمه ها و زیر زمین ها بیرون آید .
مدد نصیری نیا سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به استقبال خوب وزنه برداران دختر استان های مختلف از رقابتهای قهرمانی بانوان کشور که در اهواز جریان دارد، با بیان این مطلب گفت : با توجه به استعدادهای خوبی که در رشته وزنه برداری بانوان کشورمان وجود دارد من معتقدم که وزنه برداری بانوان ایران باید از دخمه ها و زیر زمین ها بیرون آید و بسان وزنه برداری مردان کشورمان در باشگاه ها پیگیری شود.
او افزود: با توجه به شناختی که از وزنه برداری بانوان ایران دارم و استعدادهایی که در این رشته وجود دارند به جرات می توانم بگویم که وزنه برداری بانوان ایران آینده درخشانی در عرصه های داخلی و خارجی خواهد داشت.
نیاز اصلی وزنه برداری بانوان ایران ، حمایت و پشتیبانی از سوی دست اندرکاران ورزش کشور است که امیدوارم این موضوع تداوم داشته باشد.
نصیری نیا در پاسخ به انتقاد برخی از منتقدان از رکوردهای ورودی اندک وزنه برداران شرکت کننده در رقابتهای قهرمانی بانوان ایران اظهارداشت : بی شک با استقبالی که از این رشته ورزشی از سوی وزنه برداران دختر به عمل آمده است ، با افزایش رکوردهای وزنه برداران دختر در آینده نزدیک می توان رکوردهای ورودی را افزایش داد. اکنون زمانی است که باید بستر مناسب را فراهم کرد تا مستعدان دختر به این رشته ورزشی گرایش پیدا کنند.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه ملی پوشان وزنه برداری کشورمان زمان لازم برای حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود ، دارند ، گفت : با وجودی که تیم ملی وزنه برداری ایران اکنون دارای سرمربی نیست و قرار است پس از انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری سرمربی جدید انتخاب شود ، ولی ملی پوشان وزنه برداری ایران با شرکت در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور و رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ایران که هم اکنون در ایلام در جریان است ، از آمادگی نسبتا مطلوبی برخوردارند ، با انتخاب سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران در روزهای آتی ، زمان برای حضور ملی پوشان وزنه برداری برای شرکت در در اردوی آمادگی و رسیدن آنان به شرایط ایده ال وجود دارد.
ملی پوشان وزنه برداری در زمان باقی مانده تا برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا در کره جنوبی بیش از یک ماه فرصت دارند تا با تمرینات سخت خود را به شرایط آرمانی برسانند.
او در باره انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری که روز ۱۵ اسفندماه برگزار می شود ، گفت : برای شرکت در این انتخابات سجاد انوشیروانی و ایوب بهتاج که هر دو از خانواده وزنه برداری هستند نامزد شده اند و من امیدوارم اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری بهترین فرد را برای ریاست فدراسیون وزنه برداری انتخاب کنند.
نصیری نیا تصریح کرد : با انتخاب رییس جدید فدراسیون وزنه برداری انتظار است تمامی خانواده وزنه برداری از رییس جدید حمایت به عمل آورند تا او بتواند وزنه برداری ایران را به جایگاه اصلی خود برساند.
او به شرایط بد وزنه برداری استان تهران که زمانی یکی از قطبهای وزنه برداری ایران بود اشاره کرد و گفت :تا چندی پیش وزنه برداری تهران یکی از قطبهای وزنه برداری ایران بشمار می رفت و نیمی از اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران را وزنه برداران تهرانی تشکیل می دهند ولی اکنون دریغ از یک وزنه بردار.
با توجه به وضعیت موجود در هیات وزنه برداری استان تهران که رییس آن یکی از عوامل رییس سابق فدراسیون وزنه برداری است ، شرایط موجود تغییر نخواهد کرد.
نصیری نیا که با هدایت تیم های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان ایران به دفعات عنوان قهرمانی ایران را بدست آورد ، گفت : همراه با وزنه برداران تهرانی به دفعات برای پایتخت ایران افتخار کسب کردم ولی اکنون استان تهران حتی نمی تواند یک تیم کامل به رقابتهای قهرمانی کشور اعزام کند.
تا چندی پیش از استان تهران دو تیم در قالب تهران و توابع تهران در رقابتهای مختلف شرکت می کرد ولی اکنون هیات وزنه برداری این استان نمی توان یک تیم را جمع کند .
پیش از این تهران ، دارای باشگاه های ویژه وزنه برداری بود و علاقه مندان به این رشته ورزشی در آنها به تمرین می پرداختند ولی اکنون این باشگاه ها به شمار انگشتان یک دست هم نمی رسد با توجه به این شرایط هیچ انتظاری به رشد و پیشرفت وزنه برداری در پایتخت ایران نباید داشت.
این را هم بگویم که وزنه برداری یک رشته ورزشی سنگین و پر هزینه است و با توجه به گرانی های موجود وزنه برداران نیاز به حمایت هستند.
او گفت : پیشکسوتان وزنه برداری استان تهران انتظار دارند مسوولان فدراسیون وزنه برداری زمینه برگزاری انتخابات ریاست هیات وزنه برداری استان تهران را هر چه زودتر فراهم کنند و فردی از خانواده این رشته ورزشی به ریاست این هیات برگزیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید