خسرو کفیلی

اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر در حالی بزودی دایر خواهد شد که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان قصد دارد در راستای پشتوانه سازی از برخی از آینده سازان این رشته ورزشی نیز برای شرکت در این مرحله از اردوی تیم ملی دعوت به عمل آورد.
مسوولان فدراسیون وزنه برداری به همراه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از پایان رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو و کسب نتایج نه چندان مطلوب از سوی ملی پوشان کشورمان در این دو رویداد مهم ، از تغییر نسل تیم ملی وزنه برداری کشورمان سخن به میان آوردند .
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان پس از بازگشت از بازی های آسیایی هانگ ژو در گفت و گویی به شرایط تیم کشورمان و عملکرد شاگردانش در این رقابت ها، پرداخت و گفت که هیچ چیزی را گردن کسی نمی‌اندازد اما زمانی طوفان درو می کنی که باد کاشته باشی. نصیر شلال می‌گوید که جای جوان ها در اردوهای تیم ملی خالی است و او به همراه کادر فنی تیم ملی ایران در تلاش هستند تا با تدوین برنامه‌های درست و منطقی، پشتوانه سازی برای آینده وزنه برداری کشورمان را از همین حالا آغاز کنند.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری به همراه دیگر اعضای این کمیته نیز با تایید نظر سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان مهر تایید بر این تصمیم زدند.
دعوت از وزنه برداران جوان برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و تمرین در کنار ملی پوشان کشورمان پیش از این نیز از سوی نصیرشلال صورت گرفته است و موضوع تازه ای نمی باشد.
نصیرشلال پیش از این و در مراحل مختلف اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی از وزنه برداران جوانی همجون علیرضا معینی ، محمد مسعود ممیوند و … نیز برای شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی برای کسب تجربه دعوت به عمل آورده بود که این نشان می دهد که پیش از این نیز سرمربی تیم ملی از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت به عمل آورده بود.
با توجه به در پیش بودن رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس که نقش مهمی در کسب سهمیه ملی پوشان کشورمان برای شرکت در این بازی ها دارند ، دعوت از وزنه برداران جوان به منظور شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی در این برهه زمانی به نظر صحیح نمی باشد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به زمان اندک باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس ، بهتر است تمام تفکر خود را معطوف کسب سه سهمیه تیم ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس و بدست آوردن نتایج مطلوب در رقابتهای آسیایی ازبکستان که اواخر سال جاری برگزار می شود ، معطوف دارد و موضوع پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری کشورمان را به مربیان سازنده بسپارد.
از جمله این مربیان سازنده می توان به هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان اشاره کرد که از زمانی که هدایت تیم های پایه ایران را برعهده گرفته است در امر سازندگی گام های بلندی برداشته است .
پانزوان به همراه دستیارانش و شماری دیگر از مربیان سازنده بهترین افراد برای پرورش نسل جدید ملی پوشان وزنه برداری ایران خواهند بود.
مسوولان فدراسیون وزنه برداری که تصمیم گیران اصلی در این باره و تامین کننده بودجه لازم برای تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران هستند ، به نظر می رسد بهتر است با اعمال نفوذ کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را از تصمیم خود منصرف سازند و بودجه مناسبی را برای پشتوانه سازی در اختیار مربیان سازنده قرار دهند تا کادر فنی تیم ملی ذهن، تفکر و دانش خود را صرف کسب بهترین نتیجه در بازی های المپیک پاریس کنند.

دیدگاهتان را بنویسید