خسرو کفیلی

با حمایت دوباره وزارت نفت و رفع برخی از مشکلات ، تیم مناطق نفت خیز جنوب به جایگاه اصلی خود در میان تیم های برتر وزنه برداری ایران و آسیا باز خواهد گشت.
جواد نادری ملی پوش سابق و سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب با بیان این مطلب گفت : دوران افول تیم مناطق نفت خیز جنوب درلیگ های مختلف وزنه برداری باشگاه های ایران پس از چندین سال به نظر می رسد که می رود به پایان برسد.
با تغییر رویکرد مسوولان باشگاه مناطق نفت خیز جنوب ، حمایت دوباره وزارت نفت و رفع برخی از مشکلات داخلی و خارجی این تیم می رود که به روزهای اوج خود بازگردد.
او افزود : در زمان های نه چندان دور تیم مناطق نفت خیز جنوب با حضور وزنه بردارانی همچون حسین رضازاده ، کوروش باقری ، شاهین نصیری نیا ، محمدحسین برخواه و … حرف اول را نه تنها در لیگ وزنه برداری ایران بلکه در رقابتهای وزنه برداری باشگاه های آسیا می زد ولی متاسفانه چند سالی این تیم به علت عدم حمایت وزارت نفت و برخی از مشکلات دچار افول شد.
در زمان افول تیم ما مجبور شدیم که از وزنه برداران نوجوان و جوانان در لیگ های مختلف استفاده کنیم و همین امر باعث شد که در لیگ های وزنه برداری باشگاه های ایران به جایگاه مناسبی دست نیابیم .
با تغییر رویکرد مسوولان باشگاه مناطق نفت خیز جنوب از سال گذشته به نظر می رسد که روند پیشرفت این تیم بار دیگر آغاز شده است.
سرمربی تیم منااطق نفت خیز جنوب با ااشاره به کسب عناوین چهارم و پنجم فصل گذشته لیگهای وزنه برداری بزرگسالان و جوانان باشگاه های ایران اظهارداشت : با اینکه در سال گذشته با شماری از وزنه برداران جوان و مستعد در دو لیگ فوق شرکت کردیم و تنها از سید ایوب موسوی ملی پوش وزنه برداری کشورمان آن هم در نیم فصل دوم استفاده کردیم توانستیم پس از سه تیم قدرتمند ذوب آهن اصفهان ، ملی حفاری اهواز و سایپا تهران که تمامی ملی پوشان کشورمان را در اختیار داشتند در رده چهارم قرار گیریم که جایگاه مناسبی برای ما بود.
نادری با اشاره به قهرمانی های پیاپی تیم مناطق نفت خیز جنوب در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران و رقابتهای باشگاه های آسیا به آمادگی این تیم برای شرکت در فصل آینده لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور اشاره کرد و گفت : هفته گذشته با حضور در فدراسیون وزنه برداری و شرکت در نشست سرپرستان تیم های شرکت کننده در لیگ ، آمادگی خود را برای حضور در فصل آینده لیگ اعلام کردیم .
هیات رییسه باشگاه مناطق نفت خیز جنوب بزودی تشکیل جلسه خواهد داد و بودجه این تیم را برای شرکت در لیگ های جوانان و بزرگسالان تعیین خواهد کرد.
او تصریح کرد : با تعیین بودجه ، من نسبت به خدمت گرفتن وزنه برداران اقدام خواهد کرد . با این وجود نگاه من همچنان بر روی وزنه برداران جوان و مستعد است ضمن آنکه اگر ملی پوشی به هر دلیلی جذب تیم های متمول نشود ما او را به خدمت خواهیم گرفت.
او با اشاره به حضور دو وزنه بردار این تیم در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی هندوستان اظهارداشت : کوروش و ابوالفضل زارع دو وزنه بردار جوان این تیم که سال گذشته چهره خوبی از خود به نمایش گذاشتند هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی جوانان هستند ، این دو وزنه بردار در فصل آینده نیز تیم مناطق نفت خیز جنوب را در لیگ همراهی خواهند کرد.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به حضور تیم کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی اشاره کرد و گفت : متاسفانه باید بگویم که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران زمان اندکی در اختیار داشت تا تیم قدرتمندی را روانه این مسابقات کند.
بدون تردید اگر زمان بیشتری در اختیار این کادر بود ، علی هاشمی و یا علی داودی به همراه این تیم عازم کره جنوبی محل برگزاری مسابقات می شدند.
با این وجود تیم ایران در این رویداد مهم شرکت کرده است تا از حیثیت وزنه برداری کشورمان دفاع کند.
نادری به برخی از ملی پوشان وزنه برداری ایران که می روند به پایان دوران قهرمانی شان برسند اشاره کرد و گفت : متاسفانه باید بگویم که پشتوانه سازی لازم برای تیم ملی وزنه برداری ایران صورت نگرفته است و با رفتن ملی پوشانی همچون کیانوش رستمی و سهراب مرادی وزنه بردارانی که جانشین آنان بشوند وجود ندارد از همین رو مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید