خسرو کفیلی

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران نباید در باد کسب عنوان قهرمانی آسیا که به تازگی در رقابتهای آسیایی کره جنوبی بدست آورد ، بخوابد.
حمید رشیدی سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان وجوانان ایران با بیان این مطلب گفت : از اینکه یک جوان که به تازگی از دنیای قهرمانی کناره گیری کرده است ، هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده گرفته است ، بسیار خوشحال هستم ولی او نباید در باد قهرمانی آسیا بخوابد ، بلکه با رفع ضعف هایش با انگیزه ای بیشتر به کارهای بزرگی دست بزند.
او در باره عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی اظهارداشت : از نظر تیمی عنوان قهرمانی را کسب کردیم ، برخی از ملی پوشان کشورمان رکوردهای تمرینی خود را در این مسابقات زدند ولی برخی دیگر از ملی پوشان دور از انتظار بودند و نتوانستندانتظارات را برآورده کنند.
وی به تغییر استراتژی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در این مسابقات با توجه به زمان اندک حضور ملی پوشان کشورمان در اردوی آمادگی تیم ملی نیز اشاره و بیان کرد : به نظر من این کادر پس از مشاهده سطح بالای مسابقات ، در استراتژی خود که همان کسب مدال های متعدد بود تغییر داده و به کسب عنوان قهرمانی اندیشیدند.
این مسابقات نشان داد که فاصله بسیاری بین رکوردهای ملی پوشان کشورمان با بهترین نفرات اوزان مختلف ایجاد شده است . این فاصله در اوزان مختلف از ۲۰ تا ۳۵ کیلوگرم است که جبران این فاصله با توجه به شرایط و مقررات تدوین شده از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری و هزینه بسیار تشکیل اردوهای آمادگی بسیار سخت است.
رشیدی افزود : مسوولان دستگاه ورزش کشور می بایست حمایت های لازم را از این رشته به عمل آورند .
استفاده از مکمل های مختلف و وجود پزشکان تغذیه ، ارتوپد ، فیزیوتراپ ،‌ماساژور و.. اکنون جزو لازم تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی بشمار می رود که باید فراهم شود.
سرمربی سابق تیم های ملی پایه وزنه برداری ایران به نیازعلم و دانش جدید وتخصص برای پیشرفت این رشته ورزشی در کشور اشاره کرد و گفت : همگان از یوردان گئورگی ایوانف مربی بلغارستانی به عنوان بنیانگذار وزنه برداری نوین ایران نام می برند و در طول سال های گذشته مربیان کشورمان به تبعیت از ایشان به آموزش می پرداختند، اکنون به نظر من دوران ایوانف در ایران تمام شده است و نیاز به دانش روز در این رشته ورزشی است.
رشیدی به تشکیل کمیته فنی با حضور شماری از قهرمانان و ملی پوشان سابق وزنه برداری ایران در فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و اظهارداشت : انتظار همگان از اعضای این کمیته آن است که کمک حال کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باشند.
انتظار است اعضای این کمیته با توجه به تغییر اخذ سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط فدراسیون جهانی وزنه برداری و پیش رو بودن دو رویداد مهم رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اطلاعات لازم را در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار دهند.
رویدادهای مهم گزینشی بازی های المپیک نقش مهمی در اخذ سهمیه حضور ملی پوشان کشورمان در این رویداد مهم دارند و باید ملی پوشان کشورمان به خوبی برای شرکت در این مسابقات گزینش شوند تا بهترین نتیجه را از حضور در این مسابقات کسب کنیم .
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به سرمایه گذاری در بخش پایه نیز اشاره کرد و گفت :‌ با توجه به اینکه بزودی شماری از ملی پوشان کشورمان باید از دنیای قهرمانی خداحافظی کنند نیاز است در بخش پایه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد تا در این بخش دچار مشکل نشویم .
رشیدی در پایان اظهارداشت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید با نقطه نظرات منتقدان استفاده کنند ، منتقدان دشمن نیستند بلکه افرادی هستند که بیرون از فدراسیون حضور دارند و نقاط ضعف و قوت را بهتر مشاهده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید