خسرو کفیلی

تمامی ملی پوشان وزنه برداری ایران به جز رسول معتمدی در صورت خوب کار کردن ، شانس کسب مدال از رقابتهای جهانی عربستان را دارند.
مسعود قاسمی سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از اعزام به ریاض محل برگزاری رقابتهای جهانی عربستان با بیان این مطلب گفت : من معتقدم با توجه به حدنصاب های کسب شده از سوی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در اردوهای آمادگی ، در صورتی که آنان در روز مسابقه شان خوب کار کنند مطمئنا یکی از سکوهای قهرمانی اوزان مختلف را به خوداختصاص می دهند.
این امر در مورد رسول معتمدی یکی از دو ملی پوش کشورمان در دسته ۱۰۲ تنها صدق نمی کند چرا که این وزنه بردار به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته است و نیاز به زمان دارد که به روزهای خود بازگردد.
شرایط معتمدی به گونه ای است که این وزنه بردار بزودی به روزهای اوج خود بازخواهد گشت و یکی از مدعیان دسته ۱۰۲ کیلوگرم در جهان خواهد شد.
او افزود : رقابتهای جهانی عربستان ، میدان جنگ است و ملی پوشان وزنه برداری ایران به عنوان سرباز باید در این میدان به جنگ بپردازند و اهمالی از آنان مشاهده نشود.
مربی اسبق تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی پیکارهای جهانی عربستان را شلوغ ترین و مهمترین رویداد جهانی که تاکنون مشاهده کرده است ، دانست و گفت : من تاکنون به دفعات از نزدیک رقابتهای جهانی را مشاهده کرده ام ولی تاکنون رویدادی که با بیش از ۵۰۰ وزنه بردار برگزار شود ، ندیده ام .
شلوغی این مسابقات به علت تغییر قوانین فدراسیون جهانی وزنه برداری در کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک است.
رقابتهای جهانی عربستان مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود و به همین خاطر تمامی وزنه بردارانی که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند در این رویداد مهم شرکت خواهند کرد.
سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران میزان آمادگی ملی پوشان کشورمان را برای شرکت در این مسابقات را مطلوب دانست و گفت : ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در طول شش ماه گذشته با حضوردر اردوهای آمادگی و تمرینات سخت و طاقت فرسا توانسته اند بر حدنصاب های خود بیفزایند و با آمادگی کامل در این رویداد مهم جهانی شرکت خواهند کرد.
در باره آیت شریفی و علی داودی دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان باید بگویم که این دو وزنه بردار کار بسیار سختی در ریاض خواهند داشت و امیدوارم این دو وزنه بردار به نتایج خوبی دست یابند.
قاسمی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه چرا کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران حدنصابهای بالایی را برای وزنه برداران کشورمان در استارت لیست اوزان مختلف اعلام کرده اند ، اظهارداشت : تنها کادر فنی تیم ملی نبود که چنین کاری را کرده است تمامی کشوری مدعی در این رشته ورزشی چنین کاری را کرده اند چرا که رقابتها در این رویداد جهانی بسیار نزدیک است و در صورتی که این کار را نمی کردند امکان آن را داشت که برخی از ملی پوشان کشورمان در گروه بی قرار می گرفتند.
با توجه به قانون فدراسیون جهانی وزنه برداری مبنی بر اینکه وزنه برداران می بایست۲۰ کیلوگرم کمتر از حدنصاب اعلام شده در استارت لیست / ۱۰ کیلوگرم در حرکت یک ضرب و ۱۰ کیلوگرم در حرکت دو ضرب / کار را در رقابتهای جهانی شروع کنند ملی پوشان کشورمان باید با آمادگی کامل در این رویداد مهم حضور یابند.
سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران در باره عملکرد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای آماده کردن ملی پوشان برای شرکت در این رویداد مهم نیز گفت : من از نزدیک شاهد تلاش و برنامه ریزی نواب نصیرشلال سرمربی و دستیارانش در طول شش ماه گذشته بوده ام .
این کادر در این مدت همگام با ملی پوشان با حضور در اردوهای آمادگی و برنامه ریزی مناسب شرایط آمادگی آنان را فراهم کنند ضمن آنکه مسوولان فدراسیون وزنه برداری نیز پشتیبانی های لازم را از این امر انجام دادند

دیدگاهتان را بنویسید