سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری عقد قرارداد با سعید علی حسینی توسط علی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری را ، برخلاف قوانین وزارت ورزش وجوانان دانست.
حسین مقامی در پی استعفای سعید علی حسینی از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : علی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری چند روز پیش از ابطال انتخابات ریاست این فدراسیون در سال ۱۳۸۹ توسط دیوان عدالت اداری و برکناری اش ، قراردادی سه ساله را با علی حسینی به منظور رهبری تیم ملی وزنه برداری کشورمان منعقد کرد که در نوع خود بی نظیر بود.
این درحالی بود که طبق قوانین عقد قرارداد با مربیان رشته های مختلف ورزشی در وزارت ورزش و جوانان ، قراردادهای بیش از یک سال می بایست به تایید مسوولان این وزارت خانه می رسد که این چنین نبوده است.
او افزود : با وجود این تخلف، سجاد انوشیروانی که پس از برکناری مرادی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری برگزیده شد با احترام به این قرارداد علی حسینی را در سمت خود ابقا کرد و در مدتی که وی هدایت تیم ملی را برعهده داشت همه گونه همکاری لازم را به عمل آورد.
فدراسیون وزنه برداری در این مدت زمینه اعزام تیم ملی وزنه برداری کشورمان را به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی درترکیه ، رقابتهای آسیایی بحرین در منامه و رقابتهای جهانی کلمبیا را در بوگوتا فراهم کرد . پیش از این اعزام ها اردوهای بسیار خوبی دایر شد و تمامی درخواست های علی حسینی فراهم گردید.
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری با منطقی ندانستن استعفای سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به خاطر عدم پاسخ به نامه های ارسالی اش به فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت : علی حسینی با عنوان اینکه سه نامه به سرپرست فدراسیون وزنه برداری ارسال و درخواست هایی را داشته است ولی به آنها پاسخ داده نشده است ، از سمت خود استعفا کرده است که این امر منطقی به نظر نمی رسد.
او می توانست با حضور در فدراسیون وزنه برداری با سرپرست این فدراسیون دیدار و درخواست های خود را مطرح کند و پاسخ خود را نیز دریافت کند.
مقامی در باره درخواست های سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : علی حسینی در این نامه ها به عدم تعهد فدراسیون وزنه برداری در پرداخت دستمزدش در زمان تعیین شده ، اجازه شرکت در هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در اهواز و تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی اشاره کرده است .
در این خصوص باید بگویم که فدراسیون وزنه برداری متعهد به
پرداخت دستمزد علی حسینی شده است و به تعهدش عمل خواهد کرد ضمن اینکه نامه او در باره حضورش در هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران زمانی در اختیار سرپرست فدراسیون وزنه برداری قرار گرفت که رقابتها در اهواز در حالی برگزاری بود.
تمامی سرمربیان تیم‌های ملی موظف هستند پیش از تشکیل اردوهای آمادگی تیم های ملی برنامه های فصلی، هفتگی، روزانه یا سالانه خود را قبل از شروع تمرینات به تأیید فدراسیون یا کمیته فنی برسانند اکنون باید از علی‌حسین پرسید که ‌آیا او برنامه ه‌ای خود را ارائه کرده است که خواستار تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی شده بود.
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری به مصدومیت رسول معتمدی امید اول تیم ایران برای کسب مدال طلا در رقابتهای جهانی کلمبیا در هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اشاره کرد و گفت : تمامی کارشناسان علی حسینی را مقصر اصلی مصدومیت این قهرمان ارزنده که می توانست در رقابتهای جهانی کلمبیا برای کشورمان افتخار کسب کنند می داند ، علی حسینی در صورتی که در سالن مسابقات حضور می یافت و بر گرفتن وزنه از سوی مربیان تیم ها برای ملی پوشان نظارت می کرد ، این چنین اتفاقی رخ نمی داد.

دیدگاهتان را بنویسید