:
خسرو کفیلی

کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، علیرضا یوسفی ملی پوش فوق سنگین کشورمان را که از ناحیه آرنج دست دچار مصدومیت شده بود ، رها نکرده است.
وحید ربیعی سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : یوسفی پس از رهایی از بند مصدومیت چندی است که از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان با حضور در اردوی آمادگی تیم ملی به همراه دیگر ملی پوشان تمرینات سبکی را آغاز کرده است .
کادر فنی تیم ملی با توجه به اینکه یوسفی جایگاهی در تیم های اعزامی کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو ندارد ، از این وزنه بردار در رقابتهای آتی استفاده خواهد کرد.
یوسفی جوان یکی از بهترین های این رشته ورزشی است و بزودی با حمایتی که از او به عمل خواهد آورد بار دیگر گام به عرصه رقابتهای وزنه برداری خواهد گذاشت.
ربیعی که پیش از این به عنوان دستیار نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران فعالیت می کرد با مشخص شدن اعضای تیم کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان میزان آمادگی آنان را مطلوب دانست و گفت : با اینکه چندی است بطور مستمر در اردوهای آمادگی تیم ملی حضور ندارم ولی ملی پوشان کشورمان در هفته های پایانی حضورشان در رقابتهای جهانی قرار دارند و با آمادگی کامل به این رویداد مهم حضور خواهند یافت و من برای آنان آرزوی موفقیت دارم .
با برنامه ریزی صورت گرفته ملی پوشان وزنه برداری ایران پس از شرکت در رقابتهای جهانی عربستان مستقیما عازم چین خواهند شد و دو هفته در این کشور تمریناتشان را ادامه می دهند و آنگاه در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو شرکت خواهند کرد.
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری در باره کاهش سهمیه وزنه برداران دختر و پسر کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : کاهش سهمیه وزنه برداری در بازی های فوق از سوی کمیته ملی المپیک قطعی نشده است .
کمیته ملی المپیک اعلام کرده است که نتایج تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان تعیین کننده شمار وزنه برداران اعزامی به هانگ ژو ست.
من نمی دانم چرا مسوولان کمیته ملی المپیک تصمیم به کاهش شمار نفرات وزنه برداری به بازی های آسیایی هانگ ژو را اتخاذ کرده اند در صورتی که وزنه برداری همچنان یکی از رشته های مدال آور بشمار می رود و تمامی ملی پوشان شانس کسب مدال از این رویداد مهم را دارند.
من امیدوارم که مسوولان کمیته ملی المپیک در تصمیم خود تجدید نظر کنند و با اعزام هفت وزنه بردار مرد و سه وزنه بردار دختر به این بازی ها موافقت کنند.
ربیعی به حضور تیم ملی وزنه برداری جوانان دختر و پسر ایران در رقابتهای جهانی مکزیک نیز اشاره کرد و گفت : نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی جوانان پسر کشورمان به تازگی در بابلسر دایر شده است و وزنه برداران زیر نظر سیدهادی پانزوان سرمربی تیم تمریناتشان را انجام می دهند.
با وجود بعد مسافت و هزینه سنگین اعزام تیم های وزنه برداری جوانان دختر و پسر کشورمان به این رقابتها در مکزیک ، مسوولان فدراسیون وزنه برداری به ویژه سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون در پی مهیا کردن بودجه لازم برای این اعزام است.
با اختیاراتی که فدراسیون وزنه برداری به سرمربی تیم وزنه برداری جوانان کشورمان قرار داده است هر وزنه برداری را که پانزوان تایید کند به رقابتهای جهانی اعزام خواهد شد.
سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری به تعیین افراد مختلف در کمیته های گوناگون فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و گفت : با مشخص شدن نفرات کمیته های مختلف از این به بعد شاهد برگزاری جلسات این کمیته ها خواهیم بود.
در شش ماه دوم سال جاری به برگزاری کلاس های آموزشی ، ارتقا و دانش افزایش در بخش های مردان و زنان خواهیم پرداخت.
ربیعی در باره برنامه های فدراسیون وزنه برداری برای مستعدان این رشته ورزشی نیز گفت: مسابقات استعدادهای وزنه برداری در بخش دختران هم اکنون در شیراز در حال انجام است با برگزاری این مسابقات و پیکارهای پسران ، بهترینها را مشخص و برای آنان برنامه ریزی خواهیم کرد.
از این وزنه برداران برای شرکت در اردوهای آمادگی نوجوانان دعوت به عمل خواهیم آورد چرا که این وزنه برداران مستعد پشتوانه های وزنه برداری کشورمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید