خسرو کفیلی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از آمادگی مطلوب ملی پوشان کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی کلمبیا خبر داد.
سعید علی حسینی در آستانه اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، با بیان این مطلب گفت : هفت ملی پوش وزنه برداری ایران با انجام تمرینات سخت در ماه های اخیر اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و آماده شرکت در این رویداد مهم که از اهمیت بسیاری برخوردار است ، قرار دارند.
با توجه به اینکه کاروان وزنه برداری ایران در سه گروه به کلمبیا اعزام می شوند وزنه برداران اوزان نیمه سنگین و سنگین کشورمان تا زمان اعزام به کلمبیا تمرینات خود را ادامه خواهند داد.
او با ابراز رضایت از وضعیت ملی پوشان وزنه برداری ایران گفت : حدنصاب های کسب شده از سوی ملی پوشان با مقایسه با رکوردهایی که آنان در رقابتهای وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی که چندی پیش در ترکیه برگزار شد و حدنصابهایی که در رقابتهای آسیایی بحرین به ثبت رساندند نشان از رشد آنان است.
علی حسینی با اشاره به اینکه ملی پوشانی به کلمبیا اعزام می شوند که شانس کسب مدال از این رویداد مهم را داشته باشند ، گفت : طبق استراتژی فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی ، وزنه بردارانی از کشورمان به این رقابتهای اعزام می شوند که شانس کسب مدال مجمو و یا کسب مدال در تک حرکت هستند.
ما انتظار داریم وزنه بردارانی همچون حافظ قشقایی ، رضا دهدار ، مصطفی جوادی و حتی علی داودی در این مسابقات در تک حرکات به مدال دست یابند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره خط خوردن حسین سلطانی ملی پوش دسته ۸۱ کشورمان در آخرین روزهای اعزام تیم کشورمان به کلمبیا گفت : من شخصا با اعزام این وزنه بردار به کلمبیا مخالفتی نداشتم ولی استراتژی تعریف شده از سوی فدراسیون وزنه برداری مبنی بر اینکه وزنه بردارانی که شانس کسب مدال دارند به این رقابتها اعزام شوند مانع از قرار گرفتن این وزنه بردار خوب در ترکیب تیم اعزامی شد.
با حدنصابهایی که سلطانی در آخرین رکوردگیری از ملی پوشان به عمل آمد ، بدست آورد او شانسی برای قرار گرفتن در یکی از سکوهای قهرمانی حتی در تک حرکت هم نداشت.
او در باره بازگشت سید مصطفی جوادی به دسته ۸۱ کیلوگرم نیز گفت : طبق برنامه ای که از قبل تدوین شده بود قرار بود جوادی پس از رقابتهای آسیایی بحرین به دسته ۸۹ کیلوگرم صعود کند ولی متاسفانه در زمانی که جوادی بیرون از اردو حضور داشت ، دچار کاهش وزن شد و مجبور شدیم بار دیگر از این وزنه بردار در یک دسته پایین استفاده کنیم .
علی حسینی به برنامه های آتی خود برای دعوت از برخی از وزنه برداران برتر کشورمان که در خارج از اردوی آمادگی تیم ملی خود را برای شرکت در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس که سال آینده برگزار می شود ، نیز اشاره کرد و گفت : مطمئنا کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بازگشت از کلمبیا و به هنگام برگزاری لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور و پیکارهای قهرمانی ایران ، بهترین های این دو رویداد داخلی را به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی و بازی های آسیایی هانگ ژو که هر دو حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را دارند ، به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت خواهد کرد.
او تصریح کرد : هر چقدر رقابت درون اردویی در اوزان مختلف وجود داشته باشد برای وزنه برداری ایران بهتر است و من از حضور حداکثری وزنه برداران برتر در اردوهای آمادگی تیم ملی استقبال می کنم .
علی حسینی در باره شرایط سهراب مرادی برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی نیز اظهارداشت : با توجه به عمل جراحی دومی که مرادی بر روی کتف مصدوم خود انجام داده است تا آنجا که من اطلاع دارم این وزنه بردار تمرینات سنگین خود را به دستور پزشک معالجش شروع نکرده است ولی من امیدوارم مرادی با رسیدن به شرایط ایده آل بار دیگر بتواند تیم ملی وزنه برداری ایران را در رویداد پیش رو همراهی کند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به آمادگی کامل کیانوش رستمی دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو اشاره کرد وگفت : با اینکه رستمی تمرینات خود را به صورت انفرادی انجام داده است ولی من اطلاع دارم که او در شرایط بسیار خوبی قرار داردو یکی از امیدهای کسب مدال طلای ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید