خسرو کفیلی

ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای بازی های المپیک لندن ، عملکرد کادر فنی تیم کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان را زیر سووال برد.
سعید محمدپور ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با اشاره به نتایج کسب شده از سوی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز داشت ، گفت : با تمام احترامی که به اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران دارم ولی باید بگویم که این کادر برنامه مناسبی برای تمرینات بدنسازی و استقامتی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان تدوین نکرده بود و همین عامل باعث تحلیل قدرت بدنی اکثریت ملی پوشان کشورمان در رقابتهای فوق شد.
او افزود : نتایج کسب شده از سوی ملی پوشان وزنه برداری ایران به جز میرمصطفی جوادی و علی داودی در رقابتهای جهانی عربستان خود گویا این مطلب است که ملی پوشان کشورمان از نظر قدرت بدنی در شرایط مناسبی قرار نداشتند و بیشتر آنان کمتر حرکت صحیحی را در این مسابقات داشتند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران با انتقاد از سپردن هدایت تیم ملی وزنه برداری کشورمان به نواب نصیرشلال اظهارداشت : نصیرشلال وزنه بردار بزرگی است و افتخارات بسیاری را برای وزنه برداری کشورمان کسب کرده است ولی به نظر من بهتر بود او کار خود را در امر سرمربیگری از تیم های پایه وزنه برداری ایران شروع می کرد و پس از کسب تجارب لازم آنگاه رهبری تیم ملی را برعهده می گرفت. ضمن آنکه کارنامه بهمن زارع دستیار نواب نصیرشلال نیز در طول مدتی که به عنوان سرمربی و یا دستیار در تیم ملی وزنه برداری ایران فعالیت می کرد ، مشخص است و او هم انتخاب مناسبی برای مربیگری در تیم ملی نبود.
دارنده مدال طلای بازی های المپیک لندن از کوروش باقری به عنوان بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران یاد کرد و گفت : با توجه به دانش فنی و شناخت کافی کوروش باقری از وزنه برداری ایران به نظر من بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی ایشان بود.
باقری افزون بر مباحث فنی از نظر روحی و روانی نیز می توانست کمک موثری برای ملی پوشان کشورمان باشد که این امر را دردوران مربیگری اش به اثبات رسانده است.
در صورتی که باقری به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران انتخاب شده بود ملی پوشانی که به تازگی از دنیای قهرمانی کناره گیری کرده اند می توانستند در کنار او به عنوان دستیار فعالیت کنند و به کسب تجربه در امر مربیگری بپردازند.
محمد پور از میرمصطفی جوادی و علی داودی به عنوان بهترین وزنه برداران کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان یاد کرد وگفت : جوادی در این مسابقات فوق العاده بود این را هم بگویم که کادر فنی تیم ملی به هنگام رقابت جوادی بسیار خوب عمل کرد به ویژه با وزنه هایی خوبی که برای این وزنه بردار گرفتند زمینه کسب مدال طلای او را در حرکات دو ضرب و مجموع ودر حضور وزنه برداران چینی فراهم کردند.
علی داودی نیز چهره خوبی از خود در این مسابقات نشان داد ولی من معتقد هستم که کادر فنی تیم ملی داودی را فدای تیم ایران برای ایستادن بر سکوی سوم رده بندی تیمی این مسابقات کردند.
به نظر من در صورتی که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به آمادگی داودی انتخاب های مناسبی در گرفتن وزنه برای برای او می کرد ، این وزنه بردار به حدنصاب های بهتری در این مسابقات دست می یافت و رنگ مدالش تغییر می کرد.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در باره مصدومیت برخی از ملی پوشان کشورمان به ویژه آیت شریفی و حسین سلطانی در این مسابقات نیز گفت : گفته می شود فشار بیش از تمرینات آن هم در روزهای پایانی اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به ریاض محل برگزاری رقابتهای جهانی عامل این مصدومیتها بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید