خسرو کفیلی

در آستانه اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای آسیایی ازبکستان و پس از معرفی اعضای تیم اعزامی به تاشکند ، جامعه وزنه برداری دچار شوک زدگی شد.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که از دو ماه پیش اردوی آمادگی این تیم را با صرف میلیاردها تومان هزینه و با دعوت از بیش از ۱۰ وزنه بردار جوان و با تجربه در چالوس دایر کرده بود ، با نزدیک شدن به زمان اعزام ملی پوشان کشورمان به تاشکند ، فهرست ملی پوشان اعزامی را اعلام و موجب بهت زدگی جامعه وزنه برداری گردید.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان با وجود اینکه رقابتهای آسیایی ازبکستان مهمترین رویداد قاره کهن و یکی از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، برخلاف انتظارات به جای معرفی تیمی قدرتمند متشکل از وزنه برداران جوان و با آتیه برای رقابت با حریفان قاره ای و کسب مدال از این رویداد مهم ، به معرفی سه وزنه بردار جوان برای شرکت در این مسابقات اقدام کرد.
افزون بر آن این مسابقات می توانست محل مناسبی برای وزنه برداران کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند برای تثبیت جایگاهشان در میان وزنه برداران سهمیه المپیک در اوزان ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم باشد.
نصیرشلال که پس از گذشت بیش از یک سال از برگزاری رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس ، هنوز سه سهمیه تیم کشورمان به ویژه در دسته ۱۰۲ کیلوگرم را برای شرکت در مهمترین رویداد ورزشی جهان تثبیت نکرده است با خط کشیدن بر نام های امیدهای کشورمان برای کسب سهمیه ، به معرفی رضا عباسپور ، عبدالله بیرانوند و علی عالی پور سه وزنه بردار کشورمان برای شرکت در این مسابقات پرداخت.
با اینکه تیم ملی وزنه برداری ایران پیش از این و در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم توسط میر مصطفی جوادی و علی داودی سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را تقریبا قطعی کرده بود ولی دردسته ۱۰۲ کیلوگرم حضور نماینده ایران قطعی نیست و از سه شانس ایران در این دسته رضا دهدار در رده هشتم جای گرفته است.
با توجه به شرایط نماینده کشورمان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم انتظار می رفت که در غیاب رضا دهدار که تمریناتش را بیرون از اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران انجام می دهد و پیش از این عنوان کرده بود که در رقابتهای آسیایی ازبکستان شرکت نخواهد کرد ، مهدی کرمی و رسول معتمدی دو نماینده کشورمان به تاشکند اعزام تا این دو وزنه بردار ضمن حضور در یک رویداد گزینشی بازی های المپیک خود را با مدعیان این دسته محک بزنند.
عدم حضور رسول معتمدی در تیم اعزامی به رقابتهای آسیایی ازبکستان عملا نشاندهنده آن است که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران دیگر امیدی به این وزنه بردار برای کسب سهمیه تیم کشورمان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ندارد و معتمدی به علت عدم شرکت در پنج رویداد گزینشی ، عملا شرکت در بازی های المپیک را از دست داده است.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در آستانه اعزام به تاشکند محل برگزاری رقابتهای آسیایی مسوولیت انتخاب وزنه برداران اعزامی را متوجه کمیته فنی فدراسیون که ریاست آن را حسین رضازاده برعهده دارد ، کرده و عنوان نموده است که انتخاب نفرات اعزامی به تاشکند با نظر اعضای این کمیته صورت گرفته است.
با اینکه اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از ابراز نظر صریح در خصوص سخنان اخیر نصیرشلال امتناع کرده اند ولی رضازاده پیش از این و پس از حضور در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و مشاهده تمرینات ملی پوشان کشورمان اعلام کرده بود که این کمیته خواستار حضور ملی پوشان کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند و وزنه بردارانی که شانس کسب مدال از این رویداد قاره ای را دارند به تاشکند شده است.
کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که در آن پیشکسوتانی همچون حسین رضازاده ، حسین توکلی و کمال موسوی عضویت دارند ، از زمانی که نصیرشلال هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده گرفته است از او به ویژه پس از ناکامی ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو حمایت به عمل آورده است.

دیدگاهتان را بنویسید