خسرو کفیلی

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری به همراه دیگر دست اندرکاران این فدراسیون آخرین برنامه از تقویم سالانه خود را برگزار کرد.
انوشیروانی که روز دوشنبه هفته جاری به همراه ایوب بهتاج برای تصدی پست ریاست فدراسیون وزنه برداری در انتخابات این فدراسیون شرکت خواهد کرد ، مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور را که آخرین برنامه ثبت شده در تقویم سالانه این فدراسیون بود ، توسط دست اندرکاران کمیته مسابقات در ایلام برگزار کرد.
مسابقاتی که از سوی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان مورد استقبال قرار نگرفت ولی گرما بخش این مسابقات وزنه برداران جوانی بودند که خود را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران در سال های نه چندان دور آماده می کنند.ضمن آنکه برخی از ملی پوشان سابق همچون امیر عزیزی نیز برای قدرت نمایی و کمک به تیم های استان های خود در ایلام حضور یافتند.
پیکارهای قهرمانی وزنه برداری ایران در ایلام که می توانست رقابتهای انتخابی تیم ملی نیز باشد به علت عدم وجود سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در پی استعفای سعید علی حسینی به رقابتی تبدیل شد که بیشتر جوانان در نبود ملی پوشان به قدرت نمایی پرداختند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران قرار است پس از انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری و تعیین رییس جدید توسط کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری معرفی خواهد شد .
در پایان این مسابقات سه روزه که برخی از ملی پوشان حال و گذشته کشورمان همچون نواب نصیر شلال ، سهراب مرادی و علی هاشمی نظاره گر آن بود تیم خوزستان با افول تیم های مازندران ، اصفهان و فارس با اقتدار در مکان نخست ایستاد.
خوزستانی ها با کسب ۶۱۱ امتیاز بر سکوی نخست ایستادند و تیم های تهران و کرمانشاه با ۵۹۴ و ۵۷۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.
تیم های اصفهان ، مازندران ، گیلان ، لرستان ، گلستان ، فارس و کردستان در رده های بعدی قرار گرفتند.
در جدول توزیع مدال های این دوره از مسابقات ، این تیم کرمانشاه بود که با کسب ۵ مدال طلا ،۳ نقره و ۲ برنز پیشتاز شدو تیم های هرمزگان و لرستان به ترتیب با ۴ مدال طلا و ۲ نقره و ۴ مدال طلا و ۲ برنز در رده های دوم و سوم ایستادند.
تیم خوزستان که در جدول رده بندی تیمی این مسابقات در رده نخست ایستاده بود در این جدول با کسب سه مدال طلا ، سه نقره و یک برنز در رده چهارم ایستاد و تیم تهران نایب قهرمان این پیکار تنها یک مدال طلا ، یک نقره و هشت برنز بدست آورد و در رده دهم جای گرفت.
دراین مسابقات که در ۱۰ وزن برگزار شد ، پیمان دهقانی از هرمزگان ، میلاد رضایی از کردستان ، مهران قاسم زاده از هرمزگان ، حافظ قشقایی از کرمانشاه ،عباس فخر زارع از اصفهان ، سجاد قصابیان از کرمانشاه ، سهیل سفید چغایی از کرمانشاه ، رضا اسمی جهرمی از فارس ، بنیامین بالاخلی از گلستان و حسین ساکی از لرستان عناوین نخست را کسب کردند.
حذف امیر عزیزی ملی پوش زنجانی سابق تیم وزنه برداری که سه بار در برابر وزنه ۲۰۶ کیلوگرم در دسته ۱۰۹ متوقف شد و شکست حسن گل پرور وزنه بردار کهنه کار کشورمان در دسته ۶۱ کیلوگرم مقابل میلاد رضایی از اتفاقات این دوره از مسابقات بود.
بنیامین بالاخلی وزنه بردار گلستانی در رده بندی بهترین وزنه بردار این دوره از مسابقات گوی سبقت را از دیگر وزنه برداران ربود و در رده نخست ایستاد و حافظ قشقایی از کرمانشاه و عباس فخر زارع از فارس دوم و سوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید