خسرو کفیلی

نیاز فعلی ملی پوشان وزنه برداری ایران پیش از اعزام به رقابتهای جهانی کلمبیا افزایش توان روحی و انگیزشی آنان است.
بهمن زارع عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که از نزدیک عملکرد ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در آخرین رکوردگیری از آنان را مشاهده کرد با بیان این مطلب گفت : حدنصابهای نسبتا خوبی از سوی ملی پوشان ایران در این رکوردگیری به ثبت رسید که حاکی از آمادگی خوب و تمرینات مطلوب آنان در اردوهای آمادگی تیم ملی بود ، با توجه به این آمادگی اکنون کادر فنی تیم ملی و مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید این ملی پوشان را از نظر روحی و انگیزشی برای شرکت در این رویداد مهم که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، آماده کنند.
او با اشاره به شرکت نزدیک به ۷۰۰ وزنه بردار دختر و پسر در رقابتهای جهانی کلمبیا که نخستین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس است ، گفت : بی شک رقابت در پیکارهای جهانی کلمبیا بسیار سخت خواهد بودو با توجه به تغییر اوزان المپیکی از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری منتظر جابجایی قهرمانان کشورهای مختلف در اوزان جدید باید باشیم .
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اشاره کرد و گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نزدیک به ۲۰ ماه زمان دارد که با برنامه ای مدون زمینه حضور تمامی ملی پوشان وزنه برداری ایران را که شانس حضور در این بازی ها را دارند فراهم کند.
شماری از ملی پوشان کشورمان از تجربه کافی حضور در رقابتهای مختلف برخوردارند و برخی دیگر جوانان جویای نامی هستند که قصد دارند خود را در رقابتهای گزینشی به جهانیان بشناسانند و این فرصت را پیدا کنند که در بازی های المپیک نیز شرکت کنند.
زارع در باره حذف حسین سلطانی ملی پوش سابق دسته ۸۱ کیلوگرم تیم کشورمان که پس از رکوردگیری به عمل آمده از ملی پوشان نامش از فهرست وزنه برداران اعزامی کشورمان به رقابت های جهانی کلمبیا خط خورد ، گفت : در صورتی که سید مصطفی جوادی جوان ارزنده وزنه برداری کشورمان به یک وزن بالاتر می رفت مطمئنا سلطانی می توانست یکی از نفرات اعزامی به کلمبیا باشد ولی با وجود جوادی در وزن ۸۱ کیلوگرم جایگاهی برای سلطانی در این وزن نخواهد بود.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری با توجه به اینکه جوادی و و حتی حافظ قشقایی می توانند در اوزان خود به تک مدالهایی در حرکت دو ضرب دست یابند نام این دو وزنه بردار را در فهرست تیم اعزامی کشورمان قرار دادند و بر نام سلطانی خط کشیدند.
عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره وضعیت دیگر ملی پوشان وزنه برداری ایران که قرار است در رقابتهای جهانی کلمبیا شرکت به ویژه علی داودی و آیت شریفی دو وزنه برداری فوق سنگین ایران گفت : تمامی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان شانس کسب تک مدال در این رویداد مهم جهانی را دارند طبق هدف گذاری کادر فنی تیم ملی ملی پوشانی که شانس ایستادن در یکی از سکوهای قهرمانی را دارند به این مسابقات اعزام می شوند.
زارع با ابراز تاسف از مصدومیت رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان گفت : غایب بزرگ تیم ایران دراین مسابقات ،معتمدی است که متاسفانه دچار مصدومیت شد . آسیب دیدگی در وزنه برداری وجود داشته و وجود خواهد داشت . با این وجود امیدوارم این وزنه بردار هر چه زودتر با رهایی از بند مصدومیت بتواند خود را برای شرکت در دیگر رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس آماده کند و یکی از نفرات اعزامی کشورمان به المپیک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید