خسرو کفیلی

عیار نواب نصیرشلاال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو محک می خورد.
نصیرشلال دوست نزدیک و یکی از افراد مورد اعتماد سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری که از فروردین ماه گذشته و پس از کناره گیری سعید علی حسینی طی حکمی از سوی انوشیروانی به سمت سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران برگزیده شد ، اکنون عیارش در امر سرمربیگری در دو رویداد جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو که از اهمیت بسیاری برخوردار است ، محک خواهد خورد.
با اینکه نصیرشلال یک بار دیگر و آن هم در رقابتهای آسیایی کره جنوبی هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده داشت ولی آن مسابقات میدانی نبود که بتوان عیار سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران را سنجید چرا که از زمانی که حکم سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران به نام او زده شده بود ، کمتر از یک ماه می گذشت.
با گذشت بیش از شش ماه از سرمربیگری نصیرشلال دارنده مدال طلای بازی های المپیک لندن، او به همراه دستیارانش اکنون تیمی ۱۰ نفره متشکل از حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، محمد زارعی، امیر حقوقی، سید رسول معتمدی، رضا دهدار ، مهدی کرمی، پیمان جان، علی داوودی و آیت شریفی را راهی ریاض محل برگزاری رقابتهای جهانی می کند تا در نخستین میدان جهانی اش دانش مربیگری اش را به نمایش بگذارد.
نصیرشلال که پس از دریافت حکم سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران مورد انتقاد برخی از منتقدان به علت کم تجربگی اش قرار گرفته بود با به خدمت گرفتن بهمن زارع سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران و دستیار یوردان گئورگی ایوانف بلغارستانی این نقیصه را برطرف کرد و اکنون با تیمی قدرتمند نخست در رقابتهای جهانی عربستان شرکت خواهد کرد و آنگاه با هفت وزنه بردار راهی هانگ ژو محل برگزاری بازی های آسیایی خواهد شد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که از روز هفتم فروردین ماه گذشته اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان را بدون وقفه تشکیل داده است با دو تغییر در ترکیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان راهی ریاض شده است.
کیانوش رستمی و سهراب مرادی دو وزنه بردار شهیر ایران و دارنده چندین مدال جهانی ، آسیایی و المیپک این بار تیم کشورمان را در رقابتهای جهانی همراهی نخواهند کرد و جای خود را به وزنه برداران دیگری داده اند.
رستمی که در رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان شرکت نکرد ، نصیرشلال را مجبور کرد که بر روی نام او خط بکشد و مرادی نیز به علت نرسیدن به شرایط ایده آل مجبور به خداحافظی از دنیای قهرمانی شد.
اولین شاگرد نصیرشلال روز دوشنبه هفته جاری در رقابتهای جهانی عربستان به رقابت با حریفان خواهد پرداخت .
حسین سلطانی وزنه بردار دسته ۸۱ کیلوگرم و تنها وزنه بردار طلایی ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که چندی پیش در شهر جینجو برگزار شد ، نخستین وزنه بردار
کشورمان خواهد بود که به روی تخته می رود.
این وزنه بردار با حدنصاب ۳۵۸ کیلوگرم پایین تر از اسکار مارتینز وزنه بردار ایتالیایی که حدنصاب ۳۶۰ کیلوگرم را اعلام کرده است در استارت لیست این دسته قرار دارد.
مصطفی جوادی که با کنار گذاشتن کیانوش رستمی تنها نماینده کشورمان در دسته ۸۹ کیلوگرم خواهد بود نیز در همان روز به رقابت می پردازد.
این وزنه بردار در استارت لیست دسته ۸۹ کیلوگرم با حدنصاب مجموع ۳۸۷ کیلوگرم پس از کیدومار والنیلا از ونزوئلا، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و تیان تائو از چین هر کدام ۳۹۰ کیلوگرم حدنصاب اعلام کرده اند در رده چهارم این دسته قرار دارد.
رسول معتمدی یکی از دو ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران و تنها ملی پوش کشورمان که در گروه دی قرار گرفته است ، روز چهارشنبه هفته جاری به مصاف حریفان می رود.
این وزنه بردار به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته است و بزودی به روزهای اوج خود باز می گردد.
امیر حقوقی و محمد زارعی دو وزنه بردار دسته ۹۶ کیلوگرم کشورمان نیز روز چهارشنبه به روی تخته می روند.
حقوقی در رقابتهای دسته ۹۶ کیلوگرم با حدنصاب ۳۹۲ کیلوگرم در استارت لیست این وزن در رده نخست قرار دارد و علی ابراهیم کریم از مصر با دو کیلوگرم اختلاف در رده دوم ایستاده است.
محمد زارعی دیگر وزنه بردار کشورمان در این دسته با حدنصاب ۳۷۲ کیلوگرم به همراه وزنه بردارانی از کشورهایی همچون ارمنستان ، مصر ، عراق ، کره جنوبی و … به رقابت خواهد پرداخت.
رضا دهدار وزنه بردار رامهرمزی کشورمان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم روز پنجشنبه این هفته به مصاف حریفانش از کشورهای مختلف می رود.
دهدار در حضور وزنه بردارانی همچون فارس الباخ از قطر ، هوان هوا لیو از چین ، گاسپاریان و کاراپتیان از ارمنستان با حدنصاب ۴۰۶ کیلوگرم شانس اول کسب مدال طلا در این دسته بشمار می رود.
مهدی کرمی و پیمان جان دوملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان روز شنبه ۲۵ شهریور در شهر ریاض با حریفانشان به جدال می پردازند.
رقابتهای دسته ۱۰۹ کیلوگرم با شرکت ۱۱ وزنه بردار برگزار خواهد شد که اکبر ژورائف و روسلان نورالدین اف دو وزنه بردار مشهور ازبکستانی با حدنصاب ۴۱۰ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را اعلام کرده اند.
مهدی کرمی و پیمان جان دو وزنه بردار ایرانی نیز با حدنصاب های ۴۰۷ و ۴۰۱ کیلوگرم پس از دو وزنه بردار ازبک از شانس های کسب مدال در این دسته بشمار می روند
آیت شریفی و علی داودی دو ملی پوش دسته فوق سنگین تیم وزنه برداری ایران خواهند بود که روز شنبه ۲۶ شهریور در ریاض وزنه می زنند.
داودی و شریفی در رقابتهای دسته فوق سنگین این مسابقات که با شرکت هشت وزنه بردار برگزار خواهد شد با حدنصاب های ۴۵۵ و ۴۴۵ کیلوگرم پایین تر ازلاشا تالاخادزه از گرجستان که حدنصاب ۴۶۵ کیلوگرم ، گور میناسیان از بحرین و لالایان از ارمنستان که حدنصاب های ۴۶۰ کیلوگرم را اعلام کرده اند ، قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید