خسرو کفیلی

عیار تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران در رقابت با حریفان جهانی خود در بوگوتا کلمبیا محک خورده می شود.
با گذشت نزدیک به پنج ماه از سپردن سرپرستی فدراسیون وزنه برداری از سوی وزارت ورزش وجوانان به سجاد انوشیروانی و حضور ملی پوشان دختر و پسر کشورمان در این مدت در دو رویداد بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه و رقابتهای آسیایی بحرین ، اکنون زمانی است که عیار تیم های ملی وزنه برداری دختران و پسران ایران در مهمترین رویداد وزنه برداری دنیا یعنی رقابتهای جهانی کلمبیا به طور جدی محک خواهد خورد.
هفت ملی پوش پسر کشورمان به نام های حافظ قشقایی ، سیدمصطفی جوادی ، کیانوش رستمی . رضا دهدار . مهدی کرمی . آیت شریفی و علی داودی به همراه سیده الهام حسینی . الهه رزاقی ،پریسا نورعلی و زینب شیخ ارباب وزنه برداران دخر ایران ، نمایندگان کشورمان در این مسابقات خواهند بود.
به جز قشقایی که در گروه بی رقابتهای دسته ۶۷ کیلوگرم قرار دارد دیگر وزنه برداران پسر ایران در گروه آ به رقابت خواهند پرداخت و در بخش بانوان ، رزاقی در گروه سی و سه وزنه بردار دیگر کشورمان در گروه بی حضور خواهند داشت.
مسابقاتی که نخستین مرحله از پیکارهای گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز بشمار می رود و به همین خاطر کشورهای صاحب نام در وزنه برداری با تمامی قدرت در رقابتهای که در بوگوتا برگزار خواهد شد ، شرکت کرده اند که ضمن کسب مدال های رنگارنگ امتیازات لازم را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس بدست آورند.
با وجود آغاز این رقابتها و نبود نماینده ای از کشورمان در اوزان ۵۵ وو ۶۱ کیلوگرم ، حافظ قشقایی وزنه بردار دسته ۶۷ کیلوگرم ایران نخستین وزنه بردار کشورمان است که امروز به وقت بوگوتا و فردا جمعه به وقت ایران به روی تخته می رود.
این وزنه بردار کرمانشاهی که با حدنصاب مجموع ۳۱۰ کیلوگرم در گروه بی قرار دارد ، از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت بوگوتا و ۷ بامداد روز جمعه به وقت تهران با حریفان خود به رقابت می پردازد.
با توجه به حدنصاب های اعلام شده از سوی وزنه برداران شرکت کننده در این وزن ، قشقایی اندک شانسی برای کسب مدال تک حرکت دوضرب در این دسته دارد.
میر مصطفی جوادی وزنه بردار جوان دسته ۸۱ کیلوگرم ایران ، که به تازگی خود را به عنوان یکی از امیدهای آینده وزنه برداری کشورمان مطرح کرده است ، ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز سه شنبه ۲۲ آذر به وقت تهران به روی تخته می رود.
جوادی با حدنصاب مجموع ۳۶۵ کیلوگرم در استارت لیست دسته ۸۱ کیلوگرم پس از دو وزنه بردار چینی در رده سوم قرار دارد.
کیانوش رستمی وزنه بردار کهنه کار کشورمان و دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو نیز دومین وزنه بردار کشورمان خواهد بود که در این روز به رقابت با حریفانش می پردازد.
رستمی که در رقابتهای جهانی کلمبیا در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه خواهد زد ، ساعت ۱۲ روز سه شنبه برای کسب مدال به روی تخته می رود.
این وزنه بردار کرمانشاهی با حدنصاب مجموعد ۳۹۰ کیلوگرم پس از وزنه برداران کشوری ونزوئلا ، بلغارستان و کلمبیا بر روی کاغذ در رده چهارم است.
الهه رزاقی وزنه بردار دختر کشورمان در دسته ۷۱ کیلوگرم نیز در همین روز در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران در گروه سی حضور خواهدداشت.
رزاقی با حدنصاب مجموع ۲۱۵ کیلوگرم در میان شرکت کنندگان در این وزن در رده بیست و پنجم جای دارد.
پریسا نورعلی وزنه بردار دختر دسته ۷۶ کیلوگرم ایران نخستین وزنه بردار کشورمان خواهد بود که روز چهارشنبه به روی تخته می رود.
نورعلی که در گروه بی این وزن وزنه خواهد زد ساعت هشت روز چهارشنبه کار خود را در رقابتهای جهانی آغاز می کند.
رضا دهدار وزنه بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان که پس از مصدومیت رسول معتمدی اکنون امید اول ایران برای کسب مدال در این وزن بشمار می رود روز چهارشنبه ساعت ۱۲ به وقت ایران رقابتش را با حریفان آغاز می کند.
این وزنه بردار رامهرمزی با حدنصاب مجموع ۳۹۰ کیلوگرم در استارت لیست این وزن در رده پنجم ایستاده است.
سیده الهام حسینی و زینب شیخ ارباب وزنه برداران دختر ایران در اوزان ۸۱ و ۸۷ کیلوگرم دو وزنه بردار کشورمان هستند که روز پنجشنبه رقابت شان را با حریفان آغاز می کنند.
حسینی که به تازگی نخستین مدال وزنه برداری ایران در آسیا را در بحرین به گردن آویخت در گروه بی دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه خواهد زد.
حسینی ساعت ۱۲ کارش را آغاز می کند و این در حالی است که شیخ ارباب در ساعت ۸:۳۰ دقیقه به روی تخته می رود.
مهدی کرمی وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران که در استارت لیست رقابتهای این وزن با حدنصاب مجموع ۳۹۰ کیلوگرم در رده چهارم ایستاده است ، روز جمعه ۲۵ آذر ماه در ساعت ۱۲ به مصاف حریفانش می رود و در آخرین روز این مسابقات ، روز شنبه آیت شریفی و علی داودی دو وزنه بردار دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم برای کسب مدال به رقابت می پردازند.
داودی شانس اول ایران در این وزن برای کسب مدال به همراه شریفی ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز شنبه رقابت خود را با حریفان قدرتمند خود آغاز می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید