خسرو کفیلی

از میان سه ملی پوش وزنه برداری ایران که امید حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند ، شانس علی داودی برای کسب مدال از این رویداد مهم بیشتر از دو ملی پوش دیگر است.
فراز رامهرمزی سرمربی تیم مناطق نفت خیز جنوب و مربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران با نزدیک شدن به زمان اعزام ملی پوشان کشورمان به رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز خواهد بود ، با بیان این مطلب گفت : علی داودی ، میر مصطفی جوادی و رضا دهدار سه ملی پوش وزنه برداری ایران هستند که امید حضور در بازی های فوق را دارند که هر سه وزنه بردار در فواصل مختلف شاگرد من بودند و در تیم ملی حفاری اهواز در لیگ وزنه زدند ، با توجه به شرایط و شناختی که من از این سه وزنه بردار دارم ، داودی شانس بیشتری برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم را دارد.
او افزود : با توجه به انگیزه بالا ، جوانی و حدنصابهای کسب شده از سوی داودی من مطمئن هستم اگر این وزنه بردار در زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس اندکی بر رکوردهای خود بیفزاید می تواند برای دومین بار در بازی های المپیک به مدال دست یابد.
داودی در سال های اخیر به حدنصاب های خوبی دست یافته است و اگر این روند ادامه داشته باشد شاهد درخشش او در پاریس خواهیم بود.
در باره مصطفی جوادی هم باید بگویم که این وزنه بردار نیز از توان و انگیزه بالایی برای فتح سکوهای قهرمانی به ویژه در بازی های المپیک برخوردار است.
جوادی از جمله وزنه برداران ششدانگ وزنه برداری ایران است که می تواند خود را به عنوان یکی از مدعیان دسته ۸۹ کیلوگرم مطرح کند.
در باره رضا دهدار که سال ها شاگرد من بود باید بگویم که این وزنه بردار نخست باید شرایط حضور خود را در بازی های المپیک را با درخشش در رقابتهای جام جهانی تایلند تثبیت کند و آنگاه در پی تاریخ سازی در المپیک باشد.
دهدار این توان را دارد که سال ها در دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای کشورمان در میادین مختلف افتخار کسب کند.
رامهرمزی که در فصل گذشته لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران بر اثر دو اتفاق و حذف دووزنه بردار این تیم از ایستادن بر سکوی قهرمانی بازماند ، اظهارداشت : فصل گذشته لیگ به پایان رسید و دیگر نباید به آن فکر کرد من اکنون دراندیشه فصل آینده لیگ هستم .
هیات مدیره باشگاه ملی حفاری اهواز بزودی تشکیل جلسه خواهد داد و بودجه تیم وزنه برداری این باشگاه را معین خواهد کرد و آنگاه نوبت به کادر فنی خواهد رسید که نسبت به خدمت گرفتن وزنه برداران ، تشکیل اردوهای آمادگی و .. اقدام کند.
او افزود : در صورت تعیین بودجه مناسب تیم ملی حفاری اهواز در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در فصل آینده لیگ تیمداری خواهد کردو در غیر این صورت در یکی از دو رده سنی شرکت خواهد کرد.
رامهرمزی در باره تسویه حساب مبلغ قرارداد وزنه برداران این تیم نیز گفت : تا پایان سال جاری تمامی مبلغ قرارداد وزنه برداران پرداخت خواهد شد و در این خصوص مشکلی وجود دارد.
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز در باره تیمداری برخی از باشگاه های متمول در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور نیز اظهارداشت : پیش از این نیز تیم های قدرتمندی همچون سایپا ، پیام مخابرات ، پیکان ، آتش نشانی و .. در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران شرکت کرده بودند که امیدوارم در سال آینده نیز در لیگ حضور یابند و موجب رونق این لیگ شوند.
لیگ وزنه برداری تنها منبع درآمد وزنه برداران بشمار می رود که حضور تیم های متمول در لیگ موجب می شود که وزنه برداران بیشتری کسب درآمد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید