ت
خسرو کفیلی

سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در حرکتی رو به جلو از سمت خود استعفا کرد.
علی حسینی که خرداد ماه گذشته و در روزهای پایانی ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری در حکمی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران جانشین محمدحسین برخواه شد ، در اقدامی پیشگیرانه ، پیش از تشکیل کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در خواست استعفای خود را به این فدراسیون تقدیم کرد.
گفته می شود علی حسینی عدم اجرای برخی مفاد قراردادش با فدراسیون وزنه برداری را علت استعفایش ذکر کرده است.
یادآور می شود ، او چند روز پس از انتصابش به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران ، با ابطال انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در سال ۱۳۹۸ توسط دیوان عدالت اداری و کنار گذاشتن علی مرادی از پست ریاست فدراسیون وزنه برداری و سپردن سرپرستی این فدراسیون به سجاد انوشیروانی در حکمی که تعجب همگان را برانگیخت ، در سمت خود ابقا شد.
وجود بندهای پیشگیرانه ای در قرارداد سه ساله علی حسینی که در تاریخ فدراسیون وزنه برداری در عقد قرارداد بی نظیر است و عدم اجرای آنها که فدراسیون وزنه برداری را متضرر می کرد و حمایت برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عوامل ابقای سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در سمت خود عنوان می شد.
علی حسینی که پیش از اینکه به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران منصوب شود برای مدت کوتاهی هدایت تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان را برعهده داشت ، در مدت حضورش در این پست درسه رویداد خارجی هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده داشت.
بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه ، رقابتهای آسیایی بحرین در منامه و پیکارهای جهانی کلمبیا در بوگوتا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را داشت ، سه رقابتی بودند که علی حسینی بر صندلی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران تکیه زده بود.
عملکرد نه چندان مطلوب تیم ملی وزنه برداری ایران در سه رویداد فوق به ویژه رقابتهای جهانی کلمبیا که تیم کشورمان با ترکیب کیفی و با هفت ملی پوش که از آنان به عنوان مدعیان کسب مدال در اوزان مختلف به ویژه در تک حرکات یاد می شد ، دلایلی بود که پیش بینی می شد کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری حکم عزل علی حسینی را پس از بازگشت تیم ایران از بوگوتا صادر کند که تشکیل این کمیته به پس از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری و تعیین رییس جدید در اسفند ماه آینده موکول شد.
افزون بر نتایج نه چندان مطلوب تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای فوق ، نداشتن تجربه کافی در عرصه مربیگری ،‌ اشتباهات فاحش در گرفتن وزنه برای ملی پوشان در سه رویداد فوق ، نداشتن تفاهم و هماهنگی با دستیاران به ویژه محمدرضا براری مربی تیم ملی وزنه برداری ایران و نداشتن رفتار مناسب با ملی پوشان که موجب بروز اختلافاتی در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان و خروج برخی از ملی پوشان از اردوی آمادگی تیم ملی شد ، از جمله دیگر مواردی است که اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری برای کنار گذاشتن علی حسینی به آنها اشاره می کردند.
یادآور می شود ، کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در حالی در روزهای آتی تشکیل جلسه خواهد داد و در خصوص استعفای علی حسینی نظر خود را اعلام خواهد کرد که اعضای این کمیته در نشست خود پس از بازگشت تیم ملی وزنه برداری ایران از رقابتهای آسیایی بحرین خواستار کناره گیری او از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران شده بودند که این امر با وساطت سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری به بازگشت ملی پوشان وزنه برداری کشورمان از رقابتهای جهانی کلمبیا پس از بررسی عملکرد ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی در این رویداد موکول شده بود.
حضور علی حسینی در فهرست کادر اجرایی ایوب بهتاج یکی از نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری به عنوان خبره ورزشی خود گویای اختلافات او با مسوولان فدراسیون وزنه برداری بود.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در خصوص نشست آتی این کمیته برای بررسی مساله پیش آمده اظهارداشت : هنوز مسوولان فدراسیون وزنه برداری زمان تشکیل این کمیته را به او اعلام نکرده اند و از دلایل استعفای علی حسینی نیز اطلاع ندارد.
او افزود : اعضای کمیته فنی فدراسیون پس از بررسی تمامی مباحث نظر خود را اعلام خواهند کرد.
سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری رسیدگی به وضعیت علی حسینی را به تشکیل کمیته فنی و نظر اعضای این کمیته موکول کرد.
او گفت: از سرمربیان تیم های ملی دررده های گوناگون سنی خواسته شده بود که برنامه های خود را در اختیار فدراسیون وزنه برداری قرار دهند که متاسفانه علی حسینی این کار را انجام نداده بود.
وی افزود : زمانی که علی حسینی برنامه های خود را ارائه نرکده است ما چگونه شرایط را برای اجرای برنامه های ایشان قراهم کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید