خسرو کفیلی

کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری روز ۱۶ یکشنبه هفته آینده در حالی برای بررسی استعفای سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران تشکیل خواهد شد که در صورت عدم وجود فشارهای خارجی از هم اکنون رای این کمیته مشخص است.
در پی ارسال استعفای علی حسینی به فدراسیون وزنه برداری با ادعای عدم پاسخ به نامه های ارسالی اش ، بنا به درخواست سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری اعضای کمیته فنی این فدراسیون متشکل از حسین رضازاده ، حسین توکلی ، بهداد سلیمی ، بهمن زارع ، نواب نصیرشلال و کمال موسوی تشکیل جلسه خواهد داد تا در این خصوص ابراز نظر کنند.
علی حسینی که در روزهای پایانی ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه برداری حکم سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران را با عقد قراردادی سه ساله با دستمزد چند میلیاردی دریافت کرد در حالی استعفای خود را تقدیم فدراسیون وزنه برداری کرده است که کمیته فنی این فدراسیون قرار بود پس از برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در اواسط اسفند ماه تشکیل و عملکرد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا را مورد بررسی قرار دهد.
با توجه به عملکرد علی حسینی در سه رویداد بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه ، رقابتهای آسیایی بحرین در منامه و رقابتهای جهانی کلمبیا در بوگوتا که هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده داشت و برخی مشکلات دیگر از جمله مصدومیت شدید رسول معتمدی امید اول تیم ایران برای کسب مدال طلا در رقابتهای جهانی کلمبیا که در هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور و در غیاب سرمربی تیم ملی ، از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که اعضای این کمیته حکم به عزل علی حسینی خواهند داد.
اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری ضمن اشراف به اشتباهات فنی علی حسینی در سه رویداد فوق که صدای برخی از ملی پوشان را نیز در آورده بود ، همچنین گزارش هایی از رفتارهای ناشایست سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با برخی دیگر از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان و دستیارانش در یافت کرده اند.
اعضای این کمیته که از شماری از قهرمانان این رشته ورزشی با کوله باری از تجربه حضور در رقابتهای مختلف به ویژه بازی های المپیک برخوردار هستند
، تشکیل شده است ، بی شک اگر با فشارهای بیرونی مواجه نشوند آرای شان از هم اکنون مشخص است و مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید از هم اکنون گفت وگوهای خود را با برخی از مربیان این رشته ورزشی برای سپردن هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران آغاز کنند.
بی شک این فشارها که بیشتر از سوی برخی از سیاسیون کشور که در امور ورزشی دخالت می کنند ، صورت گرفته است ، وجود نداشت با صدور حکم سرپرستی سجاد انوشیروانی در خرداد ماه گذشته ، علی حسینی در سمت خود ابقا نمی شد.
به هر حال سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری که از حضور در کمیته فنی این فدراسیون امتناع کرده است از اعضای این کمیته خواسته است این بار بدون توجه به برخی از ملاحضات پس از بررسی عملکرد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران که در راس این کادر علی حسینی قرار دارد در رقابتهای جهانی کلمبیا ، نظر خود را در خصوص استعفا و یا ادامه فعالیت او ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید