خسرو کفیلی

دارنده مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان ، غایب بزرگ تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی ازبکستان خواهد بود؟
میر مصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران که چندی پیش در رقابتهای جهانی عربستان در میان بزرگان این دسته به عنوان نخست دست یافت به احتمال بسیار در رقابتهای آسیایی ازبکستان که اسفند ماه سال جاری در تاشکند برگزار می شود ، شرکت نخواهد کرد و این وزنه بردار خود را برای شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند که اردیبهشت ماه سال آینده در این کشور برگزار می شود ، آماده خواهد کرد.
جوادی که با کسب مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان حضورش را در بازی های المپیک پاریس به عنوان یکی از سه نماینده ایران مسجل کرده است ، به نظر می رسد از میان دو رویداد گزینشی بازی های فوق ، با نظر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ترجیح داده است در رقابتهای جام جهانی تایلند شرکت کند.
رقابتهای وزنه برداری جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس خواهد بود و فدراسیون جهانی وزنه برداری تمامی مدعیان کسب سهمیه این بازی ها را ملزم به حضور در این رقابتها کرده است ، آخرین رویدادی است که جوادی قصد دارد تا پیش از اعزام به پاریس در آن شرکت کند.
انتظار می رود کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در صورت عدم شرکت جوادی در رقابتهای آسیایی ازبکستان از علی مکوندی دیگر وزنه بردار حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که هم اکنون در چالوس دایر است و یا دیگر وزنه برداران، در این مسابقات استفاده کند .
جوادی که هم اکنون به همراه دیگر ملی پوشان وزنه برداری ایران در اردوی آمادگی تیم ملی در چالوس حضور دارد ، پیش از این در باره میزان آمادگی اش گفته بود :بیش از یک ماه است که در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که در چالوس دایر شده است و شرایط مناسبی دارد حضور دارم و امیدوارم در فرصتی که در اختیار دارم به شرایط ایده آل دست یابم و در رقابتهای پیش رو بتوانم به نتایج خوبی برسم.
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان که هم اکنون خود را به عنوان یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی رقابتهای این دسته در بازی های المپیک پاریس مطرح کرده است ، گفت : رقابتهای جهانی عربستان فرصت خوبی بود که من خود را به مدعیان این وزن بشناسانم . کسب مدال طلا از این رقابتها باعث شد که مدعیان این وزن حساب دیگری بر روی من باز کنند.
جوادی در باره چگونگی حضورش در رقابتهای آسیایی ازبکستان که بزودی در تاشکند برگزار خواهد شد و حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز خواهد داشت ، گفت : حضورم در این مسابقات هنوز معلوم نیست . با توجه به اینکه مسابقات جام جهانی تایلند اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و تمامی مدعیان حضور در بازی های المپیک می بایست در این مسابقات شرکت کنند ، من از هم اکنون خود را برای شرکت در این مسابقات که از آن می توان به عنوان یک المپیک دیگر نام برد ، آماده می کنم .
با توجه به حضور تمامی وزنه برداران برتر دسته ۸۹ در این مسابقات ، پیکارهای جام جهانی تایلند یکی از سخت ترین رقابتها خواهد بود.
او که چندی بیش نیست که به دسته ۸۹ کیلوگرم صعود کرده است ، گفت : از نظر وزنی در شرایط خوبی قرار دارم و در این وزن جا افتاده ام .

دیدگاهتان را بنویسید