خسرو کفیلی

فاصله زمانی اندک برگزاری رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو موجب افت ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در هانگ ژو شد.
فراز رامهرمزی سرمربی تیم ملی حفاری اهواز و مربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان با بیان این مطلب گفت : ملی پوشان وزنه برداری کشورمان پس از پایان رقابتهای جهانی عربستان که از اهمیت بسیاری به خاطر اینکه مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رفت . فرصت لازم را برای ریکاوری و حضور قدرتمند در بازی های آسیایی هانگ ژو نداشتند و همین امر باعث افت آنان در این بازی ها شد.
تحمل فشار تمرینات سنگین زمان می خواهد که وزنه برداران به ریکاوری بپردازند.
او افزود : بی شک در صورتی که زمان کافی در اختیار کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران و ملی پوشان کشورمان قرار داشت آنان به نتایج بهتری در این بازی ها دست یابند.
رامهرمزی گفت : ملی پوشانی که به رقابتهای جهانی و هانگ ژؤ اعزام شدند از جمله بهترین های وزنه برداری ایران هستند و بی شک در آینده در رقابتهای مختلف برای کشورمان افتخار کسب می کنند.
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز به آغاز فصل آینده لیگ وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های کشور از نهم آبان ماه سال جاری اشاره و بیان کرد : طبق برنامه تدوین شده از سوی فدراسیون وزنه برداری فصل آتی لیگ از آبان ماه آغاز خواهد شد و تیم ملی حفاری اهواز در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در این رقابتها تیمداری خواهد کرد.
افزون بر تیم های خوزستانی و سه تیم نظامی ، تیم هایی همچون دانشگاه آزاد اسلامی و ذوب آهن اصفهان نیز قرار است در این لیگ حضور یابند ولی تیم سایپا تهران که فصل گذشته در لیگ شرکت کرده بود در فصل آینده حضور نخواهد داشت.
رامهرمزی به عقد قرارداد با چهار ملی پوش کشورمان به نام های علی داودی ، مهدی کرمی ، رضا دهدار و حسین سلطانی اشاره کرد و گفت : برای حضور قدرتمند در فصل آینده لیگ با چهار ملی پوش فوق قرارداد منعقد کردیم ضمن آنکه از برخی از وزنه برداران جوان همچون علیرضا نصیری ، امیر حسین قربانی . سهیل پورمند ، کوروش پیریپو و کوروش زارع نیز قرار است استفاده کنیم .
او تصریح کرد : طبق آیین نامه برگزاری لیگ وزنه برداری در هر رقابت تیم های شرکت کننده در لیگ بزرگسالان می بایست از دو وزنه بردار جوان در ترکیب خود استفاده کنند و در لیگ جوانان نیز از دو وزنه بردار نوجوان باید استفاده کرد.
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز به احتساب حدنصابهای ملی پوشان وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو در هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران اشاره کرد و گفت : با توجه به افت حدنصاب های ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو به جز داودی ، از سلطانی ، دهدار و کرمی خواسته ام در هفته اول لیگ برای تیم ملی حفاری اهواز وزنه بزنند.
دیگر تیم هایی که ملی پوشان وزنه برداری ایران را به خدمت گرفته اند نیز ممکن از ملی پوشان خود بخواهند در هفته اول لیگ وزنه بزنند.
رامهرمزی از برگزاری هفته اول فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در رشت خبر داد و گفت : طبق اعلام فدراسیون وزنه برداری هفته اول لیگ در رشت و به طور همزمان در رده های سنی جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد ولی میزبان دو هفته دیگر هنوز مشخص نشده اند.
باشگاه ملی حفاری اهواز امسال درخواست میزبانی یک هفته از رقابتهای لیگ را نداده است.
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز به تشکیل اردوی آمادگی این تیم برای شرکت در رقابتهای لیگ در اهواز اشاره کرد و گفت : اردو را با حضور شماری از وزنه برداران جوان دراهواز دایر کرده ایم و با نزدیک شدن به زمان برگزاری لیگ ملی پوشان نیز در اهواز حاضر خواهند شد و تمریناتشان را پی می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید