خسرو کفیلی

کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان ایران با توجه به نزدیکی اعزام تیم های کشورمان به رقابتهای مختلف با اعزام ملی پوشان کشورمان به رقابتهای قهرمانی کشور در اردبیل مخالفت کردند.
محسن جلیلی رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با پایان رقابتهای وزنه برداری قهرمانی مردان ایران در رده های گوناگون سنی با بیان این مطلب گفت : نواب نصیرشلال و هادی پانزوان سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی با توجه به نزدیک شدن به زمان اعزام وزنه برداران نوجوان ، جوان و بزرگسالان به رقابتهای آسیایی و جهانی و حضور ملی پوشان در اردوهای آمادگی برای پیشگیری از هرگونه مصدومیت از حضور ملی پوشان در این مسابقات ممانعت کردند.
او افزود : با اینکه ملی پوشان وزنه برداری ایران در این مسابقات شرکت نکردند ولی این امر مانع از ثبت حدنصاب های مطلوب از سوی دیگر وزنه برداران نشد.ضمن آنکه در پایان این مسابقات فهرست حدنصابهای نفرات برتر اوزان مختلف برای سرمربیان تیم های ملی وزنه برداری ایران ارسال شد.
جلیلی با تقدیر از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان و هیات وزنه برداری استان اردبیل در برگزاری مطلوب مسابقات اظهارداشت : با اینکه مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور برای نخستین در سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان همزمان در یک شهرستان برگزار شد، دست اندرکاران ورزش اردبیل تلاش بسیاری برای برگزاری مطلوب این مسابقات انجام دادند که جای تقدیر دارد.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با اشاره به برخی از شیطنت ها به ویژه انتشار تصاویری از وضعیت نامطلوب محل اسکان وزنه برداران اظهارداشت : متاسفانه برخی افراد تصاویری از پشت خوابگاه های دانشگاه محقق اردبیلی که مشرف به کوه و بیابان بود انتشار دادند و تلاش داشتند که این مسابقات را زیر سووال ببرند که اقدام به موقع درانتشار تصاویر درست خوابگاه مانع از این امر شد.
جلیلی به تغییر آیین نامه تعیین تیم های برتر مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت : پیش از این رده بندی تیمی تعیین کننده تیم های برتر رقابتها بود ولی برای اولین بار رده بندی تیم های برتر بر اساس تعداد مدال های کسب شده تعیین شد که مورد توجه هیات های وزنه برداری استان ها قرار گرفت.
در رقابتهای پیش از این شاهد آن بودیم که برخی از تیم های استان ها بدون حتی کسب یک مدال و تنها به خاطر کسب امتیازات وزنه بردارانشان در اوزان مختلف عنوان قهرمانی را کسب می کردند ولی با تغییر آیین نامه مسابقات و مبنی قرار دادن کسب مدال استان هایی همچون هرمزگان ، زنجان ، فارس ، آذربایجاان غربی و … که زیر سایه استان هایی همچون خوزستان ، مازندران ، تهران و … قرار گرفته بودند خود را نشان دادند.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری در ادامه گفت : به نظر من با این تغییر ، از این به بعد استان های مختلف بیشتر به کار کیفی خواهند پرداخت تا کار کمی .
جلیلی در باره قضاوت های صورت گرفته در این دوره از مسابقات نیز گفت : استفاده از شماری از داوران باتجربه باعث شد در طول برگزاری مسابقات هیچ اعتراضی را نسبت به قضاوت ها نداشته باشیم و مسابقات به خوبی برگزار شد.
او به حضور محمد نصیری اسطوره وزنه برداری ایران در سالن مسابقات اشاره کرد و گفت : حضور اسطوره ای همچون محمد نصیری و سعید محمدپور قهرمان المپیکی ایران در سالن گرمی بخش مسابقات بود ضمن آنکه سجاد انوشیروانی ، بهداد سلیمی و حسین رضازاده رییس ، نایب رییس و عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات بودند.
وی در باره گرفتن آزمایش دوپینگ در طول برگزاری مسابقات نیز گفت : در این مسابقات از وزنه برداران آزمایش گرفته نشد .
رییس کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری به برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی دختران نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران در اردبیل نیز اشاره کرد وگفت : از امروز شاهد برگزاری رقابتهای بانوان کشورمان در رده های گوناگون سنی خواهیم بود که به نظر می رسد ملی پوشان دختر کشورمان نیز در این مسابقات شرکت نخواهند کرد چرا که تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در رده های گوناگون سنی نیز قرار است به رقابتهای آسیایی و جهانی اعزام شوند و هم اکنون آنان در اردوهای آمادگی حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید