خسرو کفیلی

مرحله نخست اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی و آسیایی سال آینده با دعوت از ۲۰ وزنه بردار پس از منفی اعلام شدن آزمایش دوپینگ آنان دایر خواهد شد.
مرتضی رضاییان مربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان با بیان این مطلب گفت : با اینکه پیش از این قرار بود مرحله نخست این اردو اسفند ماه سال جاری برگزار شود ولی با توجه به شرایط موجود که مسوولان فدراسیون وزنه برداری تمام توان خود را معطوف حضور قدرتمند ملی پوشان کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند در رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین مرحله از رقابتهای گزینشی این بازی هاست وپس از آن آماده کردن سه ملی پوش کشورمان برای شرکت در بازی های فوق معطوف کرده اند ، طبق برنامه تدوین شده این مرحله از اردو را با تاخیر در اردیبهشت ماه سال آینده دایر خواهیم کرد.
این مرحله از اردو با دعوت از ۲۰ وزنه بردار پس از دادن آزمایش دوپینگ و منفی بودن آنها ، دایر خواهد شد.
او گفت : کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران هدفشان یاری رساندن به مسوولان فدراسیون وزنه برداری است . این کادر به خوبی از مشکلات مسوولان فدراسیون وزنه برداری در آماده کردن ملی پوشانی که می بایست در رقابتهای گزینشی و سپس بازی های المپیک پاریس شرکت کنند آگاه است از همین رو این کادر تلاش دارد کمترین هزینه را به فدراسیون تحمیل کنند.
رضاییان با اشاره به اینکه تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران به رقابتهای جهانی پرو اعزام نخواهد شد ، اظهارداشت :هدف اصلی وزارت ورزش و جوانان که به فدراسیون های ورزشی اعلام شده است ، آماده کردن کاروانی قدرتمند برای شرکت در بازی های المپیک در نیمه اول سال آینده است از همین رو وزنه برداران نوجوان کشورمان به رقابتهای جهانی اعزام نخواهد شد .
پس از آن نوبت به رقابتهای جهانی اسپانیاست که ما تلاش داریم تیم ایران را با ترکیب کامل به این مسابقات اعزام کنیم و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم .
دغدغه کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران ، فاصله زمانی اندک رقابتهای جهانی اسپانیا و پیکارهای آسیایی فیلیپیین است.
پیش بینی می شود فدراسیون جهانی وزنه برداری بزودی نسبت به تغییر زمان برگزاری رقابتهای آسیایی فیلیپین که یک هفته پس از رقابتهای جهانی اسپانیا قرار است برگزار شود ، اقدام کند.
مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران که به همراه این تیم عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی مکزیک را کسب کرد به تغییر اندک چهره تیم کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا اشاره کرد و گفت : از میان اعضای تیم اعزامی به مکزیک سه وزنه بردار به نام های عبدالله بیرانوند ، کوروش زارع و علی عالی پور به رده سنی بزرگسالان آمده اند و دیگر ما نمی توانیم از آنان در رده سنی جوانان استفاده کنیم ولی دیگر وزنه برداران این شانس را دارند که بار دیگر به عضویت تیم کشورمان در آیند و در رقابتهای جهانی اسپانیا شرکت کنند.
او با حمایت از فعالیت های کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری در شناسایی مستعدان این رشته ورزشی اظهارداشت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان از فعالیت های این کمیته در شناسایی مستعدان این رشته ورزشی در استان های مختلف حمایت کرده و خواهد کرد.
شناسایی این مستعدان و آموزش صحیح به آنان ، کار را برای اعضای این کادر راحت تر خواهد کرد.
برخی بر این عقیده اند که اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران محل رفع و ضعف تکنیک وزنه برداران است در صورتی که این چنین نیست با مدت کمی که ما در اختیار داریم نمی توانیم این کار را انجام دهیم به همین خاطر از دست اندرکاران کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری خواستار آموزش صحیح به این مستعدان هستیم .
رضاییان شرط حضور وزنه برداران در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران را رعایت نظم و انضباط دانست و گفت : وزنه بردارانی که به اردوی تیم ملی نوجوانان وجوانان کشورمان دعوت می شوند ، می بایست نظم و انضباط را رعایت کنند در غیر این صورت جایگاهی در این اردوها نخواهند داشت و مجبور به ترک آن خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید