خسرو کفیلی

انتظارات را از تیم ملی وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو بالا نبرید.
حمید رشیدی سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران با آغاز رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو با بیان این مطلب گفت : برخی از افراد بدون توجه به واقعیات از کسب دو و یا حتی سه مدال طلا از سوی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان از رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو سخن به میان می آورند که این امر انتظارات از تیم کشورمان را بالا می برد .
این افراد با اشاره به مدال های طلای کسب شده از سوی وزنه برداران کشورمان در دوره های پیشین بازی های آسیایی این ادعا را مطرح می کنند حال آنکه شرایط در هر رقابتی با یکدیگر تفاوت دارد.
او افزود :نگاهی به حدنصاب های اعلام شده در استارت لیست اوزان مختلف این رقابتها بیانگر این مطلب است که کسب مدال طلا از سوی ملی پوشان ایرانی در این رویداد قاره ای بسیار سخت است.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان تصریح کرد :‌ پیش بینی من این است که تیم ملی وزنه برداری ایران در این مسابقات به سه و یا چهار مدال دست خواهد یافت که رنگ آن به روحیه و انگیزه ملی پوشان و اتفاقات روز مسابقه بستگی دارد.
رشیدی از حسین سلطانی ، میرمصطفی جوادی ، امیر حقوقی ، مهدی کرمی ، رضا دهدار ، آیت شریفی و علی داودی به عنوان نفرات اعزامی تیم ایران به بازی های آسیایی یاد کرد و گفت : به نظر من در اوزان ۹۶ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم که در آن امیر حقوقی ، میر مصطفی جوادی ، آیت شریفی و علی داودی حضور دارند شانس بیشتری نسبت به دو وزن دیگر که در آن حسین سلطانی ، مهدی کرمی و رضا دهدار شرکت دارند ، برای کسب مدال داریم .
سلطانی که در دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه می زند در صورتی که از بند مصدومیت رهایی یافته باشد و در فاصله زمانی رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته باشد نیز می تواند به مدال دست یابد.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان در باره حضور میرمصطفی جوادی و رضا دهدار در یک دسته بالاتر اظهارداشت : بدون تردید کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بررسی تمامی جوانب از جوادی و دهدار که در رقابتهای جهانی عربستان در اوزان ۸۹ و ۱۰۲ کیلوگرم وزنه زدند ، در یک دسته بالاتر استفاده خواهند کرد.
این دو وزنه بردار از جمله بهترین وزنه برداران کشورمان بشمار می روند که از تجربه لازم برای شرکت در چنین رقابتهای مهمی برخوردار هستند.
با اینکه جوادی در رقابتهای جهانی به مدال طلا دست یافت ولی نباید فراموش کرد که این وزنه بردار اکنون در یک دسته بالاتر وزنه می زند و کسب مدال طلا در دسته ۹۶ کیلوگرم بسیار سخت است .
رشیدی به فاصله اندک برگزاری رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی اشاره کرد و گفت : من امیدوارم در این مدت کم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران توانسته باشند از نظر روحی و انگیزشی شرایط حضور ملی پوشان وزنه برداری ایران را در این بازی ها فراهم کنند.
او در باره وضعیت علی داودی و ایت شریفی دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان نیز اظهارداشت : داودی که در شرایط ایده آلی قرار دارد و یکی از امیدهای تیم کشورمان برای کسب مدال از این رویداد بشمار می رود.
داودی با کسب مدال برنز رقابتهای جهانی نشان داد که با اندکی ممارست می رود که به یکی از بهترین های این وزن تبدیل شود.
در باره آیت شریفی نیز امیدوارم که این وزنه بردار در فرصت پیش آمده بین رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی از بند مصدومیت رهایی یافته باشد و کادر فنی در این مدت شرایط روحی و انگیزشی او را برای رقابت با حریفان دوباره ایجاد کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید