خسرو کفیلی

تلفیفی از وزنه برداران جوان و با تجربه ، بهترین ترکیب تیم ایران در رقابتهای آسیایی ازبکستان خواهد بود.
جواد خوشدل مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم کشورمان به رقابتهای آسیایی ازبکستان که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، با بیان این مطلب گفت : با توجه به شرایط و میزان آمادگی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران و فاصله زمانی اندک رقابتهای آسیایی ازبکستان و پیکارهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز خواهد بود ، به نظر من تیم ایران می بایست با تلفیقی از وزنه برداران جوان و با تجربه در رقابتهای آسیایی شرکت کند.
او افزود: با توجه به اینکه سومین سهمیه تیم ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس در دسته ۱۰۲ کیلوگرم هنوز تثبیت نشده است ، به نظر من کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باید دو مدعی تیم ایران در این دسته را به رقابت های جام جهانی تایلند اعزام کند و از دیگر وزنه برداران در دسته ۱۰۲ در رقابتهای آسیایی ازبکستان استفاده کند .
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به چگونگی حضور ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو که چندی پیش برگزار شد ، اشاره کرد و گفت : برای آنکه دیگر شاهد نتایج نه چندان خوب تیم ایران در رقابتهای فوق نباشیم ، بهتر است که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با دو تیم در رقابتهای آسیایی ازبکستان و پیکارهای جام جهانی تایلند که در فاصله کمی از یکدیگر برگزار می شود ، شرکت کند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به دعوت از شماری از وزنه برداران جوان به اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان توسط نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان اشاره و بیان کرد : جوانگرایی نیاز تمامی رشته های ورزشی است .
زمانی که یوردان گئورگی ایوانف سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران هدایت تیم ملی وزنه برداری کشورمان را برعهده گرفت به سرعت شماری از وزنه برداران جوان و آینده دار را به اردوی تیم ملی فراخواند که حاصل آن وزنه بردارانی همچون حسین رضازاده ، کوروش باقری ، حسین توکلی و … بود.
اکنون نیز نصیرشلال جا پای ایوانف گذاشته است و از شماری از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت به عمل آورده است که انتظار است از میان این وزنه برداران جوان در آینده ای نزدیک شماری دوبنده تیم ملی وزنه برداری کشورمان را برتن کنند و برای کشورمان در رقابتهای مختلف افتخار آفرینی کنند.
خوشدل به زمان باقی مانده تا برگزاری بازی های المپیک پاریس و مدعیان کشورمان برای شرکت در این بازی ها اشاره کرد و گفت : تیم ایران با سه سهمیه در این بازی ها شرکت خواهد کرد که وضعیت میرمصطفی جوادی و علی داودی ملی پوشان اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان برای شرکت در این بازی ها خوب است ولی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم این چنین نیست و از میان رضا دهدار و رسول معتمدی یک نفر باید این سهمیه را برای کشورمان بدست آورد و آنگاه سه ملی پوش ایرانی با حضور در اردوهای متوالی خود را برای شرکت در این رویداد مهم آماده کنند.
کسب مدال از بازی های المپیک بسیار سخت است و نیاز است ملی پوشان وزنه برداری ایران چه از نظر فنی و چه روحی و روانی در شرایط بسیار مناسبی قرار گیرند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره اضافه شدن سهراب مرادی به جمع کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان اشاره کرد و گفت : برخلاف برخی مربیان که به یک باره به عنوان سرمربی معرفی می شوند ، مرادی به عنوان دستیار کار خود را آغاز کرده است .
به نظر من حضور مرادی با داشتن تجارب بسیار در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، کار درستی بود که مسوولان فدراسیون وزنه برداری انجام دادند.
خوشدل که سال ها به عنوان مربی در تیم های خوزستانی به ویژه تیم مناطق نفت خیز جنوب فعالیت می کرد در باره عملکرد این تیم در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران اظهارداشت : کسب عنوان قهرمانی لیگ جوانان و نایب قهرمانی لیگ بزرگسالان نتیجه بسیار خوبی بود که شاگردان جواد نادری کسب کردند.
با توجه به بودجه ای که در اختیار تیم مناطق نفت خیز جنوب قرار گرفته بود این نتایج بسیار خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید