خسرو کفیلی

نیاز اصلی وزنه برداری ایران در برهه کنونی پشتوانه سازی برای ملی پوشان این رشته ورزشی است.
محمدرضا براری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : متاسفانه باید بگویم که در سال های گذشته در امر پشتوانه سازی بسیار ضعیف عمل شده است و با پایان عمر دوره قهرمانی وزنه بردارانی همچون سهراب مرادی ، کیانوش رستمی ، علی هاشمی ، علی دایی ، رضا دهدار و … پشتوانه مناسبی برای این قهرمانان در تیم ملی نداریم .
او با اشاره به انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت: با وجودی که انوشیروانی با مشکلات بسیاری روبه روست ولی به نظر من باید دست اندرکاران جدید فدراسیون در امر پشتوانه سازی برنامه مدونی تدوین و آن را اجرا کنند.
تشکیل گروهی برای استعدادیابی در سطح کشور و دایر کردن مداوم اردوهای آمادگی برای وزنه برداران نوجوان و جوان راهکار مناسبی برای رفع مشکل پشتوانه سازی در وزنه برداری ایران است.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به زمان تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی اشاره کرد و گفت : برگزاری مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری برای انتخاب رییس این فدراسیون و تعمیرات کمپ تیم های ملی دو عامل مهم در تاخیر در تشکیل این اردو بود .
تعمیر و بازسازی کمپ تیم های ملی باعث شد که این اردو به آکادمی ملی المپیک منتقل شود که این امر هزینه فدراسیون وزنه برداری را دو چندان می کند.
با این وجود من معتقدم کادر فنی جدید تیم ملی وزنه برداری که از نواب نصیرشلال ، بهمن زارع و وحید ربیعی تشکیل شده است تمام تلاش و تجربه خود را معطوف رساندن ملی پوشان به شرایط ایده آل خواهند کرد.
براری با حمایت از نصیرشلال که به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران برگزیده شده است ، اظهارداشت : نصیرشلال از قهرمانان این رشته ورزشی با داشتن مدال المپیک محسوب می شود که تجربه مربیگری را نیز دارد ضمن آنکه بهمن زارع با داشتن تجارب بسیار و وحید ربیعی با تحصیلات عالیه تیم خوبی را تشکیل داده اند.
او تصریح کرد : افرادی که اکنون به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده اند از جمله بهترین های این رشته ورزشی محسوب می شوند که هر کدام از آنان به رقابتهای آسیایی اعزام شوند برای کسب مدال کار سختی را خواهند داشت.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به برنامه های آتی فدراسیون وزنه برداری برای اعزام تیم های تیم ملی کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو با توجه به زمان اندک برگزاری این دو رویداد اشاره کرد و گفت : به نظر من با توجه به شرایط موجود کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با مشکل اعزام دو تیم مجزا به این رقابتها روبه روست.
من معتقدم شمار اندک ملی پوشان این رشته ورزشی کار را برای کادر فنی تیم ملی سخت خواهد کرد تا دو مجزا به رقابتهای فوق که از اهمیت بسیاری وزنه برداری ایران دارد ، اعزام کند.
براری تصریح کرد به همین خاطر این کادر مجبور است با برنامه ریزی مناسب از برخی از ملی پوشان در هر دو رویداد جهانی و بازی های آسیایی استفاده کند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به زمان باقی مانده تا آغازفصل جدید لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور در ماه های آینده اشاره و بیان کرد : با توجه به شمار اندک ملی پوشان این رشته ورزشی مطمئنا این فصل از رقابتهای لیگ بسان دوره های گذشته برگزار خواهد شد.
دو و یا سه تیم متمول با عقد قرارداد با ملی پوشان این رشته ورزشی خود را به عنوان مدعیان کسب عنوان قهرمانی مطرح خواهند کرد و دیگر تیم ها نیز مجبور به استفاده از وزنه برداران حتی نوجوان خواهند بود
من معتقدم تا زمانی که وزنه برداران برتر کشورمان به حدی نباشد که تمامی تیم ها بتوانند از آنان استفاده کنند لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور به همین ترتیب برگزار خواهد شد و با اغاز هر دوره لیگ می توان از همان ابتدا قهرمان فصل را مشخص کرد.

دیدگاهتان را بنویسید