خسرو کفیلی

دو ملی پوش وزنه برداری ایران که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کردند ، برای کسب مدال از مهمترین رویداد ورزشی جهان باید ضعفهای خود را در حرکت یک ضرب برطرف کنند.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : بی شک کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران تا آن زمان برای آمادگی میرمصطفی جوادی و علی داودی دو نماینده ایران در بازی های المپیک برنامه ریزی کرده است.
بی شک نقطه ضعف دو ملی پوش کشورمان در این مسابقات در حرکت یک ضرب است که کادر فنی تیم ملی می بایست برای رفع این نقطه ضعف برنامه ای تدوین کند.
جوادی و داودی برای اینکه بتوانند بر یکی از سکوهای قهرمانی دسته های ۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس قرار گیرند باید بر حدنصاب های خود در حرکت یک ضرب بیفزایند تا بتوانند با حریفان خود برای کسب مدال به رقابت بپردازند.
او در باره اندک شانس رضا دهدار برای حضور در بازی های المپیک نیز گفت : با اینکه دهدار سهمیه مستقیم حضور در این بازی ها را در رقابتهای جام جهانی تایلند کسب نکرد ولی این وزنه بردار اندک شانسی برای حضور در پاریس دارد و تا اردیبهشت ماه که کشورهای مختلف اسامی وزنه برداران خود را به کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس معرفی می کنند باید منتظر ماند و دیدار کدام کشور از شرکت در دسته ۱۰۲ کیلوگرم انصراف خواهد داد.
من معتقدم که دهدار همچنان باید به تمرینات خود ادامه دهد تا اگرشانس با او یاری کرد با آمادگی نسبی در اردوی آمادگی تیم ملی حضور یابد و خود را برای شرکت در این بازی ها آماده کند.
جباری در باره جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایراان توسط نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی گفت : به نظر من کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به خاطر اینکه وزنه برداران با تجربه در رقابتهای جهانی وبازی های آسیایی هانگ ژو انتظارات آنان را برآورده نکردند دست به جوانگرایی در تیم ملی زده است و از شماری از وزنه برداران جوان برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین که دو ماه پس از بازی های المپیک برگزار خواهد شد ، برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت کرده است.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به میانگین سنی تیم ایران در رقابتهای جهانی عربستان که سال گذشته در ریاض برگزار شد اشاره کرد و افزود : تیم ایران در این مسابقات با میانگین سنی ۲۵ سال یکی از جوانترین تیم های شرکت کننده در این مسابقات بود با این میانگین سنی تیم ملی وقت ایران می توانست در یک دوره دیگر بازی های المپیک نیز شرکت کند.
به نظر من وزنه بردارانی همچون حسین سلطانی ، رسول معتمدی ، مهدی کرمی و … همچنان می توانستند به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شوند و سال ها برای تیم کشورمان وزنه بزنند.
با این وجود این سلیقه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بود که از شماری از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت کند و بخواهد از آنان در رقابتهای جهانی بحرین استفاده کند.
جباری که هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را نیز برعهده داشت و با این فصل گذشته فاتح لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور شد در باره آینده این تیم گفت : شرکت تیم ذوب آهن در فصل آینده لیگ بستگی به نظر مدیرعامل و هیات مدیره این باشگاه دارد . درباره پرداخت مبلغ قرارداد وزنه برداران این تیم نیز باید بگویم که وزنه برداران ذوب آهن ۵۰ درصد مبلغ قرارداد خود را پیش از پایان سال جاری دریافت کردند و ۵۰ درصد باقی مانده را قرار است اردیبهشت ماه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید