خسرو کفیلی

ملی پوشان وزنه برداری ایران اگر به دنبال کسب مدال هستند باید در رقابتهای جهانی کلمبیا بجنگند.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران و دستیار محمدحسین برخواه با بیان این مطلب گفت : نگاهی به حدنصابهای اعلام شده از سوی وزنه برداران کشورهای مختلف در استارت لیست اوزان مختلف رقابتهای جهانی حاکی از سطح بالای رقابتهای این پیکارهاست. به عنوان مثال حافظ قشقایی ملی پوش دسته ۶۷ کیلوگرم کشورمان با حدنصاب ۳۱۰ کیلوگرم که در دوره گذشته رقابتهای جهانی بین شش وزنه بردار برتر این وزن قرار می گرفت مجبور به حضور در گروه بی شد در اوزان دیگر نیز شاهد افزایش حدنصابها هستیم .
او افزود : در دوره گذشته رقابتهای جهانی در ازبکستان تیم چین قهرمان بلامنازع جهان شرکت نکرده بود ولی در این دوره از مسابقات با ترکیب کامل شرکت کرده است و تیم کلمبیا که یکی از مدعیان قهرمانی است با ۱۰ وزنه بردار در این پیکارها حضور دارد ضمن آنکه دیگر کشورهای برتر وزنه برداری دنیا نیز حضور قدرتمند در بوگوتا دارند. به همین خاطر معتقدم ملی پوشان وزنه برداری ایران در صورتی که خواستار کسب مدال از این رویداد مهم هستند باید با حریفان خود بجنگند.
او به ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی اشاره کرد و گفت : مصطفی جوادی ، مهدی کرمی ، آیت شریفی ، علی داودی و رضا دهدار در آخرین رکوردگیری که از آنان به عمل آمد به رکوردهای خوبی دست یافتند وکیانوش رستمی دیگر ملی پوش کشورمان هم گفته می شود به حدنصاب های مطلوبی دست یافته است.
این وزنه برداران در صورتی که رکوردهای تمرینی خود را در کلمبیا به ثبت برسانند بی شک چهره خوبی از خود در این مسابقات به نمایش خواهند گذاشت.
جباری به غیبت رضا بیرانوند و علی هاشمی در ترکیب اعزامی تیم ملی وزنه برداری ایران به کلمبیا اشاره کرد و گفت : من معتقدم که بیرانوند و هاشمی می توانستند درترکیب تیم اعزامی به کلمبیا قرار داشته باشند. اگر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از بیرانوند در رقابتهای آسیایی بحرین استفاده نمی کرد و این وزنه بردار را برای شرکت در رقابتهای جهانی آماده می کرد مطمئنا بیرانوند یکی از نفرات خوب تیم ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم و در رقابتهای جهانی بود . ضمن آنکه علی هاشمی نیز با حدنصاب۴۰۰ کیلوگرم می توانست به همراه مهدی کرمی دیگر وزنه بردار ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم باشد. با این حال باید به نظر کادر فنی تیم ملی در چگونگی ترکیب تیم اعزامی به کلمبیا احترام گذاشت.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به تغییرات اوزان المپیکی توسط فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز اشاره کرد و گفت : با تغییر اوزان المپیکی برخی از بهترین وزنه برداران جهان برای آنکه شانس خود را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس افزایش دهند به یک وزن بالاتر و یا پایین تر آمده اند از همین رو در رقابتهای جهانی کلمبیا شاهد تغییرات بسیاری در بین نفرات برتر اوزان مختلف خواهیم بود.
جباری که هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور برعهده دارد ، از مصدومیت رسول معتمدی وزنه بردار این تیم در هفته اول لیگ به تلخی یاد کرد و گفت : با اینکه چندی است که از زمان مصدومیت معتمدی می گذرد ولی من همچنان احساس بدی دارم . مصدومیت این وزنه بردار یکی از بدترین خاطرات دوران ورزشی من به شمار می رود.
با اینکه گفته می شود آسیب دیدگی معتمدی باعث شد که تیم ذوب آهن اصفهان از کورس قهرمانی دور شود باید بگویم که این تیم به دفعات عنوان قهرمانی لیگ را کسب کرده است چه می شود یک بار دوم و یا سوم بشود .
مربی تیم ذوب آهن اصفهان در ادامه گفت : با توجه به اینکه دو هفته به پایان لیگ زمان باقی مانده است ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا بتوانیم امتیازات عقب مانده نسبت به تیم های ملی حفاری اهواز ، سایپا و مناطق نفت خیز جنوب را جبران کنیم .
او تصریح کرد : با توجه به اینکه در فصل جاری لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در هر وزن تنها می توانیم از یک وزنه بردار استفاده کنیم به همین خاطر درنیم فصل نقل و انتقالات نمی توانیم وزنه بردار جدیدی را به خدمت بگیریم .

دیدگاهتان را بنویسید