:
خسرو کفیلی

حضورم در کنار سعید علی حسینی به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی تیم ملی وزنه برداری ایران از اول اشتباه بود.
محمدرضا براری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران و دستیار سعید علی حسینی سرمربی سابق تیم ملی که چندی پیش از سمتش استعفا کرد و استعفایش مورد موافقت کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری قرار گرفت با بیان این مطلب گفت : من نباید پیشنهاد دستیاری علی حسینی را که از تجربه کافی برخوردار نبود ، می پذیرفتم .
هدف من از پذیرفتن این پیشنهاد تنها کمک به پیشرفت وزنه برداری ایران و بس .
او با اشاره به اشتباهات فنی و برخی مباحث دیگر علی حسینی که او به دفعات به مخالفت با آن پرداخته ولی ترتیب اثری به آنها داده نشده بود ، اظهارداشت : با اینکه من به دفعات با برخی از برنامه های علی حسینی مخالفت کرده و آن را اعلام نیز کرده بودم ولی متاسفم از اینکه به این اعتراضات در زمان خود توجه نشد.
من از این متاسفم که نتایجی که علی حسینی به همراه تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای مختلف کسب کرد اکنون به حساب من نیز گذاشته می شود و من نتوانستم از فرصتی که به من داده شده بود ، به خوبی استفاده کنم .
براری تصریح کرد : گذشت زمان ثابت کرد که اعتراضات من بدون دلیل نبوده است و من تنها به فکر وزنه برداری و ملی پوشان این رشته ورزشی بودم.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران گفت : ملی پوشان وزنه برداری ایران به خوبی می دانند که دغدغه من تنها پیشرفت آنان بود که گذشت زمان این را ثابت کرد ولی افسوس که در این بین من فدا شدم .
او در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه از او برای مربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت شده است ، گفت : من پس از انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری در تماسی این انتخاب را به او تبریک گفتم ، در این تماس هیچ صحبتی نه از سوی ایشان و نه از سوی من در خصوص بازگشتم به کادر فنی تیم ملی صحبتی صورت نگرفت.
من با سجاد دوست هستم و این تماس نیز دوستانه بود.
ملی پوش سابق تیم وزنه برداری ایران با اشاره به کار سخت انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری افزود :‌ انوشیروانی کار بسیار سختی برای رساندن وزنه برداری ایران به جایگاه اصلی خود دارد چرا که او یک ویرانه را تحویل گرفته است . وزنه برداری ایران در طول سال های اخیر به نابودی کشانده شده بود.
براری با اشاره به مشکلاتی که وزنه برداری کشورمان با آن مواجه است ، گفت: چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری فدراسیون وزنه برداری ایران با مشکل روبه روست. در بخش استعدادیابی ضعف داریم ، هیات های وزنه برداری استان ها با کمبود بودجه مواجه هستند ، سالن های وزنه برداری مخروبه شده اند و نیاز به بازسازی دارند، در بحث وسایل و لوازم با کمبود شدید میله ، هالتر و صفحه مواجه هستیم و …
او تصریح کرد : به نظر من رییس فدراسیون وزنه برداری با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور می بایست از تمامی پتانسیل افرادی را که در اختیار دارد استفاده کند و هر یک از آنان را در راس گروه هایی برای رفع مشکلات بگمارد.
مربی تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای آتی که ملی پوشان کشورمان در سال آینده شرکت خواهند کرد اشاره نمود و گفت : ملی پوشان وزنه برداری ایران سال آینده سالی سخت را پیش رو دارند . رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، بازی های آسیایی هانگ ژو و رقابتهای جهانی عربستان سه رویداد مهمی هستند که ملی پوشان وزنه برداری ایران می بایست در آن شرکت کنند.
هر سه رویداد فوق حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارند و بر اهمیت این رقابتها می افزاید.
به نظر من بازسازی کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران باعث تاخیر در تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی شده است ولی من معتقدم در روزهای آتی با انتخاب سرمربی تیم ملی اردوی ملی پوشان دایر خواهد شد تا ملی پوشان کشورمان خود را برای شرکت در رقابتهای فوق آماده کنند و من برای آنان آرزوی موفقیت دارم .

دیدگاهتان را بنویسید