خسرو کفیلی

در راستای پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران ، جا پای یوردان گئورگی ایوانف سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان و بنیانگذار وزنه برداری نوین ایران خواهیم گذاشت.
مرتضی رضاییان مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران که به همراه این تیم عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد با بیان این مطلب گفت : طبق نظر سیدهادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و موافقت مسوولان فدراسیون وزنه برداری ، همچون ایوانف که در دو دوره حضورش در ایران برای پشتوانه سازی ضمن بها دادن به وزنه برداران نوجوان و جوان نگاه ویژه ای به وزنه برداران مستعد و نونهال داشت . کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان قصد دارد با حضور در شهرستان های مختلف به شناسایی وزنه برداران نونهال مستعد و تحت پوشش قرار دادن آنان بپردازد.
او افزود : در راستای تحقق این امر نشست هایی با مسوولان کمیته استعدادیابی فدراسیون وزنه برداری و ۱۰ مربی برتر سازنده کشور که به تازگی از سوی فدراسیون وزنه برداری معرفی شدند ، خواهیم داشت و در این دیدار ها برنامه های خود را نهایی خواهیم نمود.
مربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران با مثبت ارزیابی کردن انتخاب ۱۰ مربی برتر سازنده کشور توسط فدراسیون وزنه برداری و تجلیل از آنان اظهارداشت : انتخاب مربیان سازنده وزنه برداری کشور و تجلیل و تقدیر از آنان باعث افزایش انگیزه آنان شده است.
مربیان سازنده وزنه برداری ایران اکنون مشاهده می کنند که فعالیت آنان از سوی مسوولان فدراسیون وزنه برداری دیده و بهای لازم به آنان داده می شود.
رضاییان در باره وضعیت برخی از وزنه برداران جوان کشورمان که پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در مکزیک از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدند ، گفت : ۶ وزنه بردار جوان کشورمان به اردوی تیم ملی دعوت شدند و زیر نظر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند و این امکان نیز وجود دارد که برخی از این وزنه برداران جوان همچون عبدالله بیرانوند ، ابوالفضل زارع و علیرضا عباسپور در ترکیب تیم اعزامی کشورمان به رقابتهای آسیایی ازبکستان قرار گیرند که من از این امر خوشحالم .
حدنصاب های این وزنه برداران جوان به حدی بوده است که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را مجاب کند که از آنان در رقابتهای آسیایی استفاده کند.
او از آغاز فعالیت های کادر فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان برای شناسایی و آماده کردن وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان برای حضور در رقابتهای جهانی و آسیایی سال آینده خبر داد و گفت : سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان از روسای هیات های وزنه برداری استان ها خواسته است نفرات مستعد نوجوان خود را به او معرفی کنند.
با برنامه ریزی صورت گرفته و تمرکز مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای حضور در بازی های المپیک پاریس ، اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان از اوایل سال آینده در شهرستان های مختلف دایر خواهد شد.
با توجه به اینکه تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران قهرمان رقابتهای آسیایی و جهانی شده اند ما می بایست از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم و به همین خاطر تیم های قدرتمندی را روانه مسابقات و جهانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید