مجید ندیری

زمان پوست انداری تیم ملی وزنه برداری ایران با داشتن پشتوانه هایی قدرتمند فرا رسیده است .
مرتضی رضاییان مربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران پس از بازگشت از مکزیک با جام قهرمانی رقابتهای جهانی جوانان با بیان این مطلب گفت : همانطور که در زمان ریاست بهرام افشارزاده بر فدراسیون وزنه برداری ، تیم ملی وزنه برداری کشورمان دچار تغییرات اساسی شد و وزنه بردارانی همچون من ، بهداد سلیمی ، کیانوش رستمی ، سهراب مرادی و … جا پای بزرگان این رشته ورزشی گذاشتند ، اکنون نیز زمان فرارسیده است که شاهد تغییراتی در تیم ملی وزنه برداری باشیم .
وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک نشان دادند که شایسته پوشیدن دوبنده تیم ملی در آینده نزدیک هستند.
او با ارج نهادن به زحمات سیدهادی پانزوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در طول یکسال گذشته اظهارداشت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به رهبری هادی پانزوان در طول یک سال گذشته زحمات بسیاری را متحمل شدند که تیمی قدرتمند را روانه مسابقات جهانی کنند.
نگاهی به حدنصابهای کسب شده از سوی وزنه برداران کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک نشان داد که ملی پوشان نوجوان و جوان کشورمان در طول یک سال بیش از ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم بر حدنصاب های خود افزوده اند ، که این روند پیشرفت همچنان می تواند ادامه یابد.
مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در ادامه اظهارداشت: سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان افزون بر کارهای فنی ، از نظر روحی و روانی بر روی این وزنه برداران تاثیرگذاشته است و آنان از هم اکنون در پی کسب افتخار برای کشورمان از رویدادهای آینده در رده سنی بزرگسال هستند به همین خاطر نباید زحمات پانزوان را در این تیم نادیده گرفت .
دستیار هادی پانزوان اظهارداشت : برخلاف گفته برخی از منتقدان ، پانزوان یکی از مربیان سازنده وزنه برداری ایران بشمار می رود که تاکنون توانسته است وزنه برداران بسیاری را به جامعه وزنه برداری تحویل دهد.
مربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران در پاسخ به سووالی مبنی بر دعوت از برخی از وزنه برداران جوان به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : تاکنون نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از این وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت نکرده است .
با اینکه گفته می شود فدراسیون وزنه برداری و سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان قصد دارند از برخی از این وزنه برداران برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی دعوت کنند ولی من معتقدم که این وزنه برداران بهتر است در میان وزنه برداران هم سن و سال خود در اردو حضور یابند.
افزون بر شرایط سنی ، انضباط تیمی در اردوهای وزنه برداران رده های سنی پایه با بزرگسالان متفاوت است و به نظر من بهتر است که این وزنه برداران همچون گذشته تحت هدایت مربیان سازنده به کار خود ادامه دهند.
با اینکه هدف تفکرات دو طرف ، افزایش حدنصابهای وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان است ولی من من معتقدم بهتر است وزنه برداران پایه زیر نظر کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان به تمریناتشان ادامه دهند.
رضاییان با ارج نهادن به زحمات ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک اظهارداشت : بااینکه برخی از وزنه برداران کشورمان در این مسابقات نتوانستند به مدال دست یابند ولی من به آینده آنان امیدوارم هستم.
ترکیب تیم ایران در این مسابقات از وزنه برداران نوجوان و جوان تشکیل شده بود ، برخی از وزنه برداران این تیم حتی یک سال دیگر می توانند برای تیم ملی وزنه برداری نوجوانان ایران وزنه بزنند.
او تصریح کرد : وزنه برداران کشورمان در این مسابقات چند رکورد جهانی و آسیایی را بهبود بخشیدند و برخی از آنان با حدنصابهای ثبت شده شان به رکوردهای جهانی بزرگسالان نزدیک شدند.
مربی تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان اظهارداشت : این وزنه برداران نیاز به توجه و دیده شدن دارند . با حمایت از این وزنه برداران می توان به آینده تیم ملی وزنه برداری ایران امیدوار بود ، برخی از این وزنه برداران نوجوان و جوان از هم اکنون در اندیشه کسب مدال جهانی هستند و از هم اکنون خود را در قواره پوشیدن دوبنده تیم ملی می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید