خسرو کفیلی

کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس در بخش وزنه برداری بانوان بسیار سخت شده است.
اکبر خورشیدی فر مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران پس از بازگشت ملی پوشان دختر کشورمان از رقابتهای آسیایی ازبکستان که یکی از پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز بود با بیان این مطلب گفت : با توجه به شرایط موجود و باقی ماندن تنها یک رویداد گزینشی دیگر باید بگویم که شانس تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان برای شرکت در مهمترین رویداد ورزشی جهان بسیار سخت شده است.
او با اشاره به شرایط سیده الهام حسینی امید اصلی وزنه برداری بانوان ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : متاسفانه باید بگویم که کار حسینی برای کسب سهمیه سخت و یا حتی به بن بست رسیده است.
این وزنه بردار که به علت مصدومیت در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو اوت کرده بود با گذشت چند ماه هنوز از بند مصدومیت رهایی پیدا نکرده است و در رقابتهای آسیایی ازبکستان نیز از دور مسابقات بدون آنکه به حدنصابهای خوبی برسد ، کنار رفت.
من معتقدم که در این مدت شرایط پزشکی مناسب برای این وزنه بردار مهیا نشده است تا او درمان خود را به خوبی انجام دهد.
در صورتی که این روند ادامه داشته باشد این امکان وجود دارد که مصدومیت حسینی تشدید شود.
دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری می بایست تیم پزشکی مخصوصی را مامور مداوای این وزنه بردار که شانس اصلی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران برای کسب سهمیه به منظور حضور در بازی های المپیک پاریس است ، کند تا این وزنه بردار در زمان باقی مانده تا رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک نیز هست ، خود را برای شرکت در چنین رویداد مهمی آماده کند.
حسینی برای اینکه در این بازی ها شرکت کند باید بیش از ۱۰ کیلوگرم بر حدنصابهای خود بیفزاید.
خورشیدی فر در باره وضعیت ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز دو وزنه بردار دختر دیگر کشورمان که شانس حضور در این بازی ها را دارند نیز گفت : با توجه به اینکه این دو وزنه بردار در دسته ۷۱ کیلوگرم حضور دارند و این وزن نیز یکی از شلوغ ترین اوزان المپیکی است ، شانس دو این وزنه بردار برای کسب سهمیه بسیار اندک است.
این دو وزنه بردار که به تازگی در رقابتهای آسیایی ازبکستان در رده های نهم و دهم قرار گرفتند در صورتی که اتفاق خاصی در این وزن رخ دهد ، شاید یکی از این دو نفر بتواند سهمیه حضور در بازی های فوق را کسب کند.
او به کسب مدال از سوی الهه رزاقی و کیژان مقصودی در رقابتهای آسیایی اشاره کرد و گفت : حضور در اردوهای متمادی، انجام تمرینات مستمر و آمدن به اوزان بالاتر باعث شد که این وزنه برداران در این مسابقات صاحب مدال شوند.
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در ادامه اظهارداشت : با اینکه فدراسیون وزنه برداری در طول بیش از یک سال گذشته شرایط برگزاری اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشورمان را به خوبی مهیا کرده است و افزایش رکوردهای خوبی را نزد ملی پوشان این رشته ورزشی وجود داشته است ولی کسب سهمیه المپیک توسط وزنه برداران دختر کشورمان با مشکل روبه رو شده است.
او گفت : وزنه برداری بانوان ایران گام های رو به جلویی داشته است . مسوولان سابق فدراسیون وزنه برداری زحمت بسیاری را متحمل شدند که اجازه فعالیت وزنه برداری بانوان را از مقامات وزارت ورزش وجوانان بگیرند و نگاه آنان را نسبت به این رشته ورزشی تغییر دهند.
اکنون این نگاه تغییر کرده و وضعیت وزنه برداری بانوان در کشور بهتر شده است و شاهد رشد این رشته ورزشی در میان نیمی از اقشار کشورمان هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید