خسرو کفیلی

چند سال پیش که وزنه برداری بانوان را در کشور راه اندازی کردیم ، برخی ما را مسخره می کردند.
اکبر خورشیدی مشاور فنی سابق تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران با اشاره به رشد وزنه برداری بانوان در کشور اظهارداشت : چند سال پیش که فدراسیون وزنه برداری وقت نسبت به راه اندازی وزنه برداری بانوان در کشور اقدام کرد برخی افراد ما را به تمسخر گرفته و عنوان می کردند که وزنه برداری بانوان شویی بیش نیست ولی اکنون شاهد آن هستیم که در استان های مختلف وزنه برداری بانوان راه اندازی شده است.
او افزود : ما ریل گذاری را انجام دادیم و اکنون شاهد آن هستیم که شماری از بانوان علاقه مند به رشته وزنه برداری در اقصی نقاط کشور به این رشته گرایش پیدا کرده اند ضمن آنکه ملی پوشان دختر کشورمان در رده های مختلف سنی و در رقابتهای جهانی و آسیایی کسب مدال کرده اند و این شانس را نیز دارند که با کسب سهمیه در بازی های المپیک پاریس شرکت کنند.
وی گفت : من به جرات می گویم همانگونه که به وزنه برداری مردان رسیدگی می شود از وزنه برداری بانوان حمایت به عمل آید در سال های نه چندان دور وزنه برداری بانوان ایرانی به یکی از قطبهای وزنه برداری جهان تبدیل خواهد شد.
خورشیدی فر از سیده الهام حسینی به عنوان شانس اول وزنه برداری بانوان ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس یاد کرد و گفت : با آنکه بیش از یک سال است که از وزنه برداری بانوان دور هستم ولی با ارتباطی با که با برخی از ملی پوشان این رشته ورزشی دارم از وضعیت آنان خبر دارم و به نظر من به جز الهام حسینی برخی دیگر از وزنه برداران دختر کشورمان نیز می توانند با تلاش مضاعف امید به کسب سهمیه حضور در بازی های فوق را داشته باشند.
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران به اعزام تیم کشورمان به رقابتهای آسیایی نوجوانان و جوانان که ماه آینده در هندوستان برگزار خواهد شد ، افزود : با اینکه بهترین وزنه برداران دختر جهان در آسیا حضور دارند ، تیم ایران پیش از این در این مسابقات به مدال دست یافته بود و اکنون این شانس را نیز داریم که در این مسابقات به مدال دست یابیم . در رده سنی بزرگسالان نیز تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان دو رویداد مهم رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو را پیش رو دارند که امیدوارم وزنه برداران کشورمان به نتایج خوبی دست یابند.
خورشیدی فر که سال ها به عنوان دستیار در کنار یوردان گئورگی ایوانف هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده داشت به اعزام ملی پوشان کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : این دو رویداد ازجهات مختلف برای وزنه برداری ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رقابتهای جهانی عربستان با توجه به اینکه یکی از مهمترین رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود از اهمیت بسیاری برای ملی پوشان کشورمان که شانس کسب سهمیه حضور در این بازی ها را دارند ، دارد به همین خاطر حاضران در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران تمام تلاش خود را انجام می دهند تا یکی از نفرات اعزامی به این مسابقات باشند . بازی های آسیایی هانگ ژو نیز از آن جهت اهمیت دارد که وزنه برداری همیشه یکی از رشته های مدال آور ایران در این بازی ها بوده است و نقش تعیین کننده ای در چگونگی حضور تیم کشورمان در رده بندی این بازی ها داشته است.
او که یکی از از مربیان تیم نیروی زمینی است در باره وضعیت این تیم برای شرکت در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اظهارداشت : تیم نیروی زمینی در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در رقابتهای لیگ شرکت خواهد کرد.
با توجه به بودجه ای که در اختیار داریم همچون گذشته از وزنه برداران سرباز در ترکیب تیم استفاده خواهیم کرد .

دیدگاهتان را بنویسید