خسرو کفیلی

با توجه به امکاناتی که در اختیار ملی پوشان وزنه برداری دختر ایران از سوی فدراسیون وزنه برداری قرار گرفته بود ، چهار ملی پوش دختر کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.
اکبر خورشیدی فر مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با بیان این مطلب گفت : مسوولان جدید فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده اند که بهترین امکانات از نظر تغذیه ، محل اسکان ، مکمل و … دراختیار وزنه برداران دختر کشورمان قرار داده بودند تا آنان به نتایج خوبی در رقابتهای جهانی عربستان که از اهمیت بسیاری برخوردار است ،دست یابند که این چنین نشد.
او با اشاره به حضور الهه رزاقی ، ریحانه کریمی ، فاطمه کشاورز و سیده الهام حسینی درترکیب تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای جهانی عربستان اظهارداشت : تیم ایران با ترکیبی از وزنه برداران جوان و با تجربه در این رویداد مهم که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز داشت ، شرکت کردند ، بااینکه برخی از این وزنه برداران در اوزان جدید وزنه زدند ، ولی نتوانستند انتظاراتی که از آنان می رفت را برآورده کنند.
با توجه به اینکه مسابقات جهانی عربستان مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود ، تمامی وزنه برداران دختر جهان که شانس حضور در این بازی ها را داشتند در این رویداد مهم شرکت کردند و چهار وزنه بردار دختر کشورمان با توجه به حدنصاب های اعلام شده در گروه بی اوزان مختلف قرار گرفتند.
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در ادامه گفت : بااینکه من چندی است در کنار ملی پوشان وزنه برداری دختران کشورمان قرار ندارم ولی به نظر می رسد ، خستگی مفرط به علت حضور در رقابتهای مختلف و مصدومیت های کهنه باعث شد که وزنه برداران کشورمان نتوانند به حدنصابهای خوبی در این مسابقات دست یابند.
من در جریان نحوه تمرینات ملی پوشان وزنه برداری دختران کشورمان قرار ندارم تا بتوانم بگویم که فشار این تمرینات موجب مصدومیت آنان شده است یا نه .
او در باره اوت کردن الهه رزاقی در این مسابقات نیز گفت : رزاقی از جمله وزنه برداران خوب دختر کشورمان بشمار می رود که متاسفانه در حرکت یک ضرب دسته ۷۱ کیلوگرم سه بار در برابر وزنه های درخواستی متوقف شد و در این حرکت ناکام ماند.
خورشیدی فر به عملکرد سیده الهام حسینی چهره برتر وزنه برداران بانوان کشورمان در رقابتهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت : حسینی از جمله وزنه برداران باتجربه کشورمان است که از او انتظار بیشتری در این پیکارها می رفت ، آسیب دیدگی باعث شد که این وزنه بردار نتواند به حدنصاب بهتری در این مسابقات که مهمترین رویداد وزنه برداری در سال جاری بشمار می رود ، برسد.
او به ترکیب تیم ملی وزنه برداری دختران کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو که بزودی برگزار می شود ، نیز اشاره کرد و گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران از الهه رزاقی ، ریحانه کریمی و سیده الهام حسینی قصد داد در این بازی ها استفاده کند.
این کادر در آخرین لحظه ریحانه کریمی را جانشین فاطمه کشاورز کرد که به نظر من با توجه به زمانی که دراختیار کادر فنی تیم ملی تا بازی های آسیایی هانگ ژو قرار داشت بهتر بود در یک رکوردگیری یکی از این دو نفر را برای شرکت در بازی های فوق انتخاب می کرد و یا اینکه کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری پس از بررسی های لازم یکی از این دو نفر را برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری هانگ ژو برمی گزید.
به نظر من کادر فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران عجولانه عمل کرد و بر روی نام فاطمه کشاورز خط کشید.
بازی های آسیایی رقابتهای بسیار مهمی است که باید بهترین های وزنه برداران دختران ایران در آن شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید