خسرو کفیلی

دارنده مدال طلای وزنه برداری جهان پس از رهایی از بند مصدومیت و با مجوز پزشکان بار دیگر به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران بازگشت.
رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران و دارنده مدال های طلای رقابتهای جهانی ، آسیایی و بازی های کشورهای اسلامی که آبان ماه سال گذشته و در هفته اول لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور از ناحیه کتف مصدوم و سپس توسط پزشکان مورد عمل جراحی قرار گرفت ، پس از گذشت بیش از هفت ماه در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان حاضر شد تا خود را برای شرکت در رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ کوبا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، شرکت کند.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که از بازگشت معتمدی به اردوی تیم ملی خرسند است ،‌گفت : با توجه به اینکه رسول معتمدی بعد از مصدومیت نیاز به ریکاوری داشت تا هم تمریناتش را دوباره استارت بزند و هم به آمادگی لازم برسد، درخواست کردیم زودتر وارد اردو شود ولی مسیر پروازی به سمت کوبا محل برگزاری رقابتهای انتخابی بازی های المپیک پاریس طولانی است و خیلی نمی‌خواهیم به او فشاری وارد کنیم. او در این مسابقات تنها وزن‌کشی و آزمایش دوپینگ انجام می‌دهد و روی تخته نخواهد رفت. تمام برنامه‌ریزی ما برای او این است تا برای رقابت های جهانی عربستان که حائز اهمیت و حضورش الزامی است در بهترین شرایط قرار داشته باشد .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که برای هریک از ملی پوشان کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند برنامه ریزی کرده است با آگاهی از عدم حضور معتمدی در رقابتهای جهانی کلمبیا و پیکارهای آسیایی کره جنوبی که هر دو رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس محسوب می شدند ، با انتخاب این وزنه بردار اصفهانی برای شرکت در رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ کوبا فرصت لازم را برای معتمدی برای قرار گرفتن در فهرست امیدهای ملی پوشان وزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های فوق فراهم می کند.
حضور این وزنه بردار جوان که در طول سال های اخیر بهترین نتایج را در رقابتهای قاره ای و جهانی برای کشورمان به ارمغان آورده است در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران ، زنگ خطر را برای دیگر مدعیان دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان به صدا در آورده است.
رضا دهدار و سهراب مرادی دو ملی پوش دیگر دسته ۱۰۲ کیلوگرم که چندی است در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور یافته اند و به تازگی از رقابتهای آسیایی کره جنوبی به میهن اسلامی بازگشته اند اکنون برای پوشیدن دوبنده تیم ملی می بایست با معتمدی نیز به رقابت بپردازند.
بی تردید در طول ماه های آینده شاهد رقابت نزدیکی بین این سه وزنه بردار برای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان که از اهمیت بسیاری برای وزنه برداری کشورمان برخوردار است ، خواهیم بود.
افزون بر آن قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم تعیین کننده نفراتی است که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را خواهند داشت ، می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید