خسرو کفیلی

مسابقات بین المللی وزنه برداری جایزه بزرگ کوبا در حالی خرداد ماه سال جاری در هاوانا برگزار می شود که این پیکارها آخرین فرصت برای دو ملی پوش کشورمان برای آزمودن شانس شان به منظور شرکت در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.
این مسابقات که یکی از پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست در روزهای ۱۸ تا ۲۸ خرداد ماه سال جاری در ۱۰ وزن و در بخش های مردان و زنان برگزار خواهد شد و قرار است تیم ملی وزنه برداری ایران به گفته نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی با چهار وزنه بردار در این رویداد شرکت کند.
فدراسیون جهانی وزنه برداری به تازگی روش جدید کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را اعلام کرده است و طبق این روش هر وزنه‌بردار برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک می بایست در پنج رویداد گزینشی المپیک شرکت کند که حضور در رقابتهای قهرمانی جهان در عربستان و پیکارهای وزنه برداری جام جهانی در تایلند اجباری است.
پیکارهای وزنه برداری قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در کلمبیا، رقابتهای قهرمانی آسیا در جینجو کره جنوبی، رقابتهای جایزه بزرگ کوبا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ عربستان، مسابقات جایزه بزرگ قطر، رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ تاشکند و مسابقات وزنه برداری جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس هستند که ملی پوشان وزنه برداری ایران می توانند برای کسب سهمیه در آنها شرکت کنند.
از میان چهار وزنه بردار کشورمان که قرار است در این مسابقات شرکت کنند حضور رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی که به علت مصدومیت از حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا و پیکارهای آسیایی کره جنوبی بازمانداز هم اکنون مسجل است.
معتمدی که از او به عنوان بهترین وزنه بردار سال های اخیر ایران نام برده می شود ، پس از سپردن کتف مصدومش به تیغ جراحان چندی است که تمریناتش را آغاز کرده است و شرکت در رقابتهای جایزه بزرگ کوبا می تواند زمینه حضور این وزنه بردار را در چرخه مدعیان کسب سهمیه بازی های المپیک در دسته ۱۰۲ کیلوگرم فراهم کند.
علی هاشمی کاپیتان سابق تیم ملی وزنه برداری ایران و یکی از با تجربه های این رشته ورزشی دومین وزنه بردار کشورمان است که از هم اکنون می توان گفت در قالب تیم ایران به کوبا اعزام خواهد شد.
این وزنه بردار ایلامی که در طول سال های اخیر به دفعات با آسیب دیدگی روبه رو شده است ، به تازگی از شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی بازماند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با اینکه هاشمی نامش در فهرست تیم اعزامی کشورمان به رقابتهای آسیایی کره جنوبی قرار است به یک باره بر روی نام این وزنه بردار خط کشیدو امیر عزیزی به عنوان یکی از دو نماینده ایران در دسته ۱۰۹ کیلوگرم عازم جینجو محل برگزاری رقابتهای آسیایی شد.
گفته می شود کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از علی داودی و سهراب مرادی ملی پوشان اوزان دسته های به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم و ۱۰۲ کیلوگرم نیز خواسته است خود را برای شرکت در این مسابقات آماده کنند.
داودی دارنده مدال نقره بازی های المپیک توکیو که پیش از این با حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا و کسب نتایج مطلوب در چرخه کسب سهمیه بازی های المپیک پاریس قرار گرفته است ، به تشخیص کادر فنی تیم ملی شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی را از دست داد.
عدم شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی این فرصت را فراهم کرد که داودی زمان بیشتری برای انجام تمرینات و رسیدن به شرایط مطلوب را داشته باشد.
سهراب مرادی دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو که پس از دو عمل جراحی برروی کتفش ، پس از سال ها بار دیگر به عضویت تیم ملی وزنه برداری ایران در آمد و حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی را تجربه کرد ، این بار قرار است به کوبا اعزام شود.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با وجود اینکه مرادی به روزهای خود باز نگشته است این فرصت را برای مرادی فراهم کرده است که یک بار دیگر شانس خود را برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس بیازماید.

دیدگاهتان را بنویسید