خسرو کفیلی

برای اینکه دیگر ملی پوشان وزنه برداری ایران دچار مشکلاتی که سعید علی حسینی سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای من ایجاد کرد، دچار نشوند، نامه اعتراض آمیزی برای دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری ارسال کردم .
امیر حقوقی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی ازبکستان با بیان این مطلب گفت : متاسفانه سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که به تازگی استعفای خود را تقدیم فدراسیون وزنه برداری کرده است ، برای انتخاب وزنه برداران به منظور شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی به صورت سلیقه ای عمل می کرد و همین امر باعث شد که حق من و برخی دیگر از وزنه برداران ضایع شود.
او افزود : من برای احقاق حق خود و به خاطر آنکه مشکلاتی که برای من ایجاد شده بود برای دیگر ملی پوشان ایجاد نشود نامه اعتراض آمیزی برای مسوولان فدراسیون وزنه برداری نوشته و به تشریح رفتار غیر حرفه ای و سلیقه ای سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پرداختم .
این وزنه بردار تبریزی در تشریح مشکلات سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با او اظهارداشت : پس از پایان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه قرار بود من پس از استراحتی کوتاه و انجام ریکاوری ، خود را برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران به منظور شرکت در رقابتهای آسیایی بحرین و سپس رقابتهای جهانی کلمبیا آماده کنم که متاسفانه نام من در فهرست دعوت شدگان به اردو نبود .
پس از گذشت چند روز از تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی ، سرمربی وقت تیم ملی وزنه برداری ایران در تماسی از من برای شرکت در اردو دعوت به عمل آورد و من در این تماس خواستار توضیح در باره چرایی قرار نداشتن نام من در فهرست اولیه دعوت شدگان به اردو شدم که نامبرده با الفاظ بعدی به من پاسخ داد.
پس از آن ، علی حسینی در حالی که تیم ملی وزنه برداری ایران به من با توجه به میزان آمادگی خوب و شرایط ایده آلم برای شرکت در رقابتهای آسیایی و جهانی نیاز داشت دیگر به اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان دعوت نکرد و من نیز در اعتراض به این عمل علی حسینی نامه ای اعتراض آمیزی به فدراسیون وزنه برداری نوشتم تا در کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که از شماری از بزرگان این رشته ورزشی تشکیل شده است ، مطرح شود.
حقوقی تصریح کرد :‌من نه اولین وزنه برداری هستم که با چنین مشکلاتی از سوی سرمربی وقت تیم ملی وزنه برداری ایران روبه رو شدم و نه آخرین نفر خواهم بود. من امیدوارم با تشکیل کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری و نظارت اعضای این کمیته بر عملکرد سرمربی تیم ملی از بروز چنین مشکلاتی برای ملی پوشان ممانعت به عمل آورند.
او افزود :‌ علی حسینی در مدت کوتاهی که هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده داشت ، مشکلاتی را نه تنها برای من بلکه برای مدیگر ملی پوشان ایجاد کرد .
ملی پوش وزنه برداری ایران در ادامه گفت ؛ همگان به خوبی می دانند که من یک وزنه بردار بدون حاشیه هستم و دوست ندارم نه حاشیه ای برای خود و نه برای فدراسیون وزنه برداری ایجاد کنم به همین خاطر پیگیر نامه اعتراض آمیز خود نشدم .
حقوقی که امسال با هیچ یک از تیم های شرکت کننده در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران قرارداد منعقد نکرده است ، گفت ؛ هفته سوم لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران که اواخر ماه جاری برگزار می شود ، فرصت خوبی برای وزنه بردارانی است که مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری کشورمان هستند تا با زدن وزنه هایی خوب حضورشان را در اردوی آمادگی تیم ملی به منظور شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود ، فراهم کنند.
من نیز با توجه به زمانی که در اختیار داشتم هم اکنون در شرایط مناسبی قرار دارم و امیدوارم بزودی به اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای آسیایی که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، دعوت شوم .
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران گفت : من شرکت در رقابتهای جهانی کلمبیا را از دست دادم ولی هنوز امید دارم که با حضور قدرتمند در رقابتهای آسیایی و بازی های آسیایی هانگ ژو خود را به عنوان یکی از امیدهای تیم ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس مطرح کنم .
حقوقی با وجود ترافیک سنگین در دسته ۱۰۲ کیلوگرم گفت :‌من به خوبی می دانم که با حضور وزنه بردارانی همچون سهراب مرادی ، رسول معتمدی و … کار سختی را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در این وزن دارم با این وجود تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا به این مهم دست یابم .
او در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در ماه آینده گفت : بی شک اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری بهترین فرد را برای سپردن سکان هدایت این فدراسیون انتخاب خواهندکرد.

دیدگاهتان را بنویسید