خسرو کفیلی

رقابتهای وزنه برداری جام جهانی تایلند آخرین فرصتی است که کادر فنی تیم ملی به من داد تا شانس خود را برای حضور در بازی های المپیک پاریس بیازمایم .
آیت شریفی ملی پوش فوق سنگین ایران که به همراه علی داودی دو ملی پوش کشورمان در رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین مرحله از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس خواهد بود ، شرکت خواهد کرد با بیان این مطلب گفت : با اینکه کار بسیار سختی در پیش رو دارم که دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را در بازی های المپیک پاریس برتن کنم چرا که حریف قدرتمندی به نام علی داودی را دارم که پیش از این یک بار حضور در بازی های المپیک را تجربه کرده و قصد دارد برای دومین بار در این رویداد مهم شرکت کند ولی با این وجود تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا یکی از نفرات اعزامی به این بازی ها باشم .
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران که چندی است پس از رهایی از مصدومیت بار دیگر تمریناتش را آغاز کرده است . اظهارداشت : یک بار آن هم به هنگام برگزاری رقابتهای جهانی عربستان از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت شدم که این آسیب دیدگی مانع از حضور قدرتمندم در رقابتهای جهانی شد و تاثیر نامطلوبی نیز در عملکردم در بازی های آسیایی هانگ ژو داشت ولی این بار امیدوارم که دچار مصدومیت نشوم و بتوانم به حدنصابهایی که حضورم را در المپیک پاریس تثبیت کند ،برسم.
او در باره عدم حضورش در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی ازبکستان اظهارداشت : به علت مصدومیت من دیر به جمع دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که در چالوس دایر شده بود ، اضافه شدم .
با توجه به اینکه در آن زمان به تازگی از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده بودم ، میزان آمادگی ام چندان مناسب نبود و از همان اول قرار نبود که من در رقابتهای آسیایی ازبکستان شرکت کنم . کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با پایان اردوی چالوس تصمیم گرفت با سه وزنه بردار جوان و آینده دار در این رویداد قاره ای شرکت کند با توجه به این امر دیگر وزنه بردارانی که شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند تا زمان تشکیل دوباره اردوی تیم ملی تمریناتشان را در زاگاهشان انجام خواهند داد.
او گفت : بدون تردید با بازگشت تیم ملی وزنه برداری ایران از ازبکستان ، اردوی تیم ملی دایر خواهد شد و دعوت شدگان به اردو امسال تعطیلات نوروزی را در اردو خواهند بود و خود را برای شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند آماده خواهند کرد.
شریفی بااشاره به رضایت کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از عملکردش در اردوی چالوس اظهارداشت : در اردوی چالوس به حدنصابهای تعیین شده از سوی کادر فنی تیم ملی رسیدم و رضایت این کادر را جلب کردم ولی با توجه به زمانی که در اختیار داریم باید به رکوردهای خود بیفزایم و بتوانم بیشتر از داودی وزنه بزنم .
۴۶۰ کیلوگرم مجموع ، حدنصابی است که اکنون باید به آن برسم ولی اگر داودی به رکورد بیشتری رسید باید بیشتر از او وزنه بزنم تا بتوانم یکی از ملی پوشان اعزامی ایران به المپیک پاریس باشم .
او در باره وضعیت علیرضا یوسفی دیگر ملی پوش فوق سنگین ایران نیز گفت : یوسفی به تازگی به رده سنی بزرگسالان آمده است و تمام تلاش خود را انجام می دهد که بتواند خود را به عنوان بهترین وزنه بردار فوق سنگین ایران مطرح کند.
یوسفی حضور در بازی های المپیک پاریس را از دست داده است ولی قصد دارد به عنوان یکی از نمایندگان ایران در رقابتهای جهانی سال آینده شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید