خسرو کفیلی

مصدومیت ناخواسته مانع از کسب مدال در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو شد.
آیت شریفی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو با بیان این مطلب گفت : به جرات می توانم بگویم که در دو رویداد فوق بخت یار من نبود .
پس از هفت ماه حضور در اردوهای متعدد و رنج تمرینات سخت و رسیدن به حدنصاب ۴۶۰ کیلوگرم ، راهی ریاض محل برگزاری رقابتهای جهانی شدم که متاسفانه دو ، سه روز قبل از آغاز رقابتها از ناحیه زانودچار مصدومیت شدم. همین آسیب دیدگی سبب شد که در این مسابقات از دور مسابقات حذف شوم .
در فاصله زمانی برگزاری رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو به معالجه زانوی مصدومم پرداختم و در این بازی ها از ناحیه دست دچار مصدومیت شدم و نتوانستم انتظارات را برآورده کنم .
او افزود : وزنه ۱۹۲ کیلوگرم وزنه ای نبود که من دو بار برابر این وزنه متوقف شدم . من در رکوردگیری به عمل آمده در تهران ۲۱۰ کیلوگرم را در یک ضرب مهار کرده بودم و وزنه های بیشتر از این را به دفعات بالای دستهایم مهار کرده بودم .
اکنون از ناحیه آرنج دست دچار کشیدگی شده ام و بزودی درمان را آغاز خواهم کرد. امیدوارم بتوانم هر چه زودتر این مرحله را پشت سر بگذارم و خود را برای شرکت در رقابتهای آینده آماده کنم .
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران در ادامه گفت : در هانگ ژو به راحتی می توانستم حداقل به مدال برنز برسم و در رقابتهای جهانی نیز می توانستم بهترین حدنصاب خود را به ثبت برسانم که متاسفانه این چنین نشد . در ریاض و هانگ ژو بدترین لحظات دوران ورزشی خود را گذراندم چرا که برای رسیدن به شرایط ایده آل سخت ترین تمرینات را پشت سر گذاشته بودم .
او از میر مصطفی جوادی و علی داودی به عنوان بهترین وزنه برداران ایران در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی یاد کرد و گفت : با توجه به میزان آمادگی جوادی من مطمئن بودم که این وزنه بردار در ریاض مدال طلا خواهد گرفت و عنوان بهترین وزنه بردار ایرانی را از آن خود کرد.
در هانگ ژو هم داودی با توجه به اینکه رقابتها در سطح پایینی برگزار شد به مدال نقره دست یافت و عنوان بهترین وزنه بردار کشورمان را بدست آورد.
شریفی در باره عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در هانگ ژو اظهارداشت : به جز داودی ، دیگر اعضای تیم ملی وزنه برداری کشورمان در حد و اندازه خود نبودند و عملکرد خوبی از خود به نمایش نگذاشتند.
او با اشاره به اینکه وزنه برداری ایران از جهان عقب است ، اظهارداشت : من به جرات می گویم که وزنه برداری ایران از وزنه برداری جهان به ویژه کشورهای برتر این رشته ورزشی بسیار عقب است.
ضمن آنکه علم نوین این رشته ورزشی را ما در اختیار نداریم و تمرینات ما به صورت برنامه های تمرینات قدیمی صورت می گیرد.
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران با اشاره به پوست اندازی صورت گرفته در فدراسیون وزنه برداری از راس مدیریتی تا کادرهای فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان اظهارداشت : با توجه به تغییرات صورت گرفته در فدراسیون وزنه برداری به نظر من باید به مسوولان این فدراسیون زمان داد.
مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای رفع مشکلات موجود باید برنامه ریزی لازم را انجام دهند .
او با اشاره به رقابتش با علی داودی و علیرضا یوسفی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در دسته فوق سنگین اظهارداشت : نگاهی به حدنصاب های کسب شده توسط من ، داودی و یوسفی از رقابتهای جهانی کلمبیا تاکنون نشان دهنده افزایش رکوردهای ماست .
این روند در صورتی می تواند ادامه داشته باشد که مشکلات موجود بر طرف شود.
کشتی نیز پس از آنکه پوست اندازی کرد اکنون در هر وزن چند کشتی گیر خوب در اوزان مختلف برای عضویت در تیم ملی کشتی کشورمان دارد.
در صورتی که شرایط مهیا شود با توجه به استعدادهایی که در این رشته ورزشی در کشور داریم شاهد بازگشت وزنه برداری ایران به روزهای اوج خود خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید