خسرو کفیلی

ملی پوش ناکام فوق سنگین وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو تمریناتش را برای حضور دو باره در ترکیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان آغاز کرد.
آیت شریفی وزنه بردار جوان قائمشهری کشورمان که به علت مصدومیت از ناحیه زانو و کتف نتوانست انتظارات را در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی برآورده کند ، با بیان شروع دوباره تمریناتش گفت : پس از بیش از یک ماه دوری از مسابقات به علت مصدومیت بار دیگر تمرینات تخصصی خود را برای عضویت در تیم کشورمان برای شرکت در رقابتهای پیش رو آغاز کرده ام و امیدوارم بار دیگر بتوانم در رقابتهای مختلف برای کشورم افتخار کسب کنم .
او که به همراه علی داودی ، دو نماینده کشورمان برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم بشمار می رود ، در باره اعزامش به دوحه محل برگزاری مسابقات بین المللی وزنه برداری قطر که حکم گزینشی این بازی ها را نیز دارد ، اظهارداشت : طبق نظر کادر فنی تیم ملی ونه برداری ایران ، به همراه دیگر وزنه برداران در این مسابقات که چند روز دیگر در دوحه برگزار می شود ، شرکت می کنم . در این مسابقات تنها قرار است که وزن کشی و آزمایش دوپینگ بدهم . پس از شرکت در این مسابقات کار اصلی من برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان که اواخر سال جاری برگزار می شود ، آغاز خواهد شد.
طبق برنامه تدوین شده پس از رقابتهای قطر ، اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان و سپس پیکارهای جام جهانی تایلند که یکی از مهمترین رویدادهای گزینشی بازی های المپیک پاریس خواهد بود، آغاز می شود.
این دو رویداد از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که تعیین کننده حضور من و یا علی داودی به عنوان نماینده ایران در بازی های فوق خواهد بود به همین خاطر در این مرحله باید تمام تلاش خود را انجام می دهم .
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران به حضور سهراب مرادی در کنار کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان اشاره کرد و گفت : حضور سهراب مرادی با داشتن چندین مدال جهانی و المپیک در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را به فال نیک می گیرم .
مرادی که تجربه حضور در رقابتهای مختلف را دارد اکنون تلاش خواهد کرد که در کنار نواب نصیرشلال و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران تجارب خود را دراختیار ملی پوشان قرار دهد.
او که چند ماه پیش از دنیای قهرمانی کناره گیری کرد ، با اصول نوین تمرینات این رشته ورزشی آشناست و آنها را در اختیار دعوت شدگان به اردوی تیم ملی قرار خواهد داد.
شریفی به ارتباطش با نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد و گفت : در طول ماه های اخیر تماس خود را با سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران حفظ کرده ام و میزان آمادگی ام را به او اعلام کرده ام.
شریفی در باره عملکرد علیرضا یوسفی دیگر وزنه بردار فوق سنگین کشورمان در رقابتهای جهانی جوانان مکزیک اظهارداشت : یوسفی همشهری من بشمار می رود و ارتباط بسیار خوبی با او دارم . با اینکه یوسفی توانست مدال طلای رقابتهای جهانی مکزیک را از آن خود کند ولی من انتظار داشتم این وزنه بردار در آخرین سال حضور خود در رده سنی جوانان با رکوردشکنی این مسابقات را ترک کند که این امر خوشحال ترم می کرد.
با این وجود از اینکه یوسفی توانست در این مسابقات خوش بدرخشد بسیار خوشحالم .
اکنون من به همراه داودی و یوسفی سه وزنه بردار فوق سنگین ایران هستیم که برای پوشیدن دوبنده تیم ملی ضمن رفاقت با یکدیگر به رقابت هم خواهیم پرداخت.
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران که دوران سربازی را می گذراند و در تیم پدافند هوایی عضویت دارد در باره وزنه زدنش برای این تیم در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور نیز گفت : طبق برنامه ریزی صورت گرفته در آخرین هفته از رقابتهای لیگ برای تیم پدافند در لیگ وزنه برداری وزنه خواهم زد و در هفته دوم حضور نخواهم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید