خسرو کفیلی

ملی پوش وزنه برداری ایران پس از رهایی از بند آسیب دیدگی به دنیای قهرمانی باز می گردد.
رضا بیرالوند دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی که به تازگی اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران را به علت آسیب دیدگی ترک کرد ، با عنوان اینکه از بند مصدومیت رهایی یافته است ، گفت : با رهایی از بند مصدومیت از کشاله ران چند روزی است که تمرینات سبکی را آغاز کرده ام و برای اینکه بار دیگر بتوانم دوبنده تیم ملی را برتن کنم می بایست به دوران اوج خود بازگردم .
ملی پوش سابق دسته ۹۶ کیلوگرم کشورمان که پس از رکوردگیری از ملی پوشان برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی پس از مشورت با نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اردوی تیم ملی را ترک کرد ، افزود : پس ازترک اردو همچنان با نصیرشلال در تماس هستم و وضعیت خود را به او اطلاع می دهم .
او در باره بازگشتش به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : دراین خصوص اکنون نمی توانم صحبت کنم چرا که نمی خواهم با تمرینات پر فشار بار دیگر دچار مصدومیت شوم .
اکنون تمرینات سبک خود را آغاز کرده ام و به آهستگی بر فشار تمریناتم می افزایم .
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران به حضورش در یک دسته بالاتر اشاره کرد و گفت :‌ با توجه به میزان آسیب دیدگی هایم در طول یک سال گذشته قصد دارم به دسته ۱۰۲ کیلوگرم صعود
کنم.
من به خوبی می دانم که دسته ۱۰۲ کیلوگرم یک وزن المپیکی است و وزنه برداران قدرتمندی همچون رسول معتمدی ، سهراب مرادی ، رضا دهدار و … در آن حضور دارند و برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در این دسته کار سختی در پیش دارم ولی من همچنان که برای حضور در ترکیب تیم ملی در دسته ۹۶ با حریفان به رقابت می پرداختم ، در آینده نیز در یک دسته بالاتر به رقابت با حریفان خواهم پرداخت.
بیرالوند از تصمیم مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در دعوت از شماری از وزنه برداران جوان به اردوی آمادگی تیم ملی حمایت کرد و گفت : از زمانی که نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران منصوب شده است ، به هنگام تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی از برخی از وزنه برداران جوان نیز دعوت به عمل می آید که به نظر من کار بسیار خوبی است.
با توجه به اینکه برخی از ملی پوشان وزنه برداری کشورمان به پایان دوران قهرمانی خود نزدیک می شوند این وزنه برداران جوان می توانند جانشینان مناسبی برای آنان باشند.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران که تمریناتش را در زادگاهش بروجرد پی می گیرد عمده مشکل این رشته ورزشی در شهرستان ها را نیز زیر ساختارهای مناسب عنوان کرد و گفت : تمامی شهرستان ها از نظر زیر ساخت و وسایل این رشته ورزشی دچار مشکل هستند که امیدوارم این کمبودها هر چه زودتر بر طرف شود تا این رشته ورزشی به دوران پرافتخار گذشته خود بازگردد

دیدگاهتان را بنویسید