خسرو کفیلی
ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران در آستانه اعزام به کلمبیا محل برگزاری رقابتهای جهانی از شانس تمامی ملی پوشان کشورمان برای ایستادن بر روی یکی از سکوهای قهرمانی در اوزان مختلف خبر داد.
مهدی کرمی که پس از کسب مدال برنز رقابتهای وزنه برداری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت در رقابتهای آسیایی بحرین را از دست داد ، با بازگشت به تیم ملی برای شرکت در رقابتهای جهانی با بیان این مطلب گفت : برخلاف دوره های گذشته این بار طبق استراتژی مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی ، اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به صورت کیفی در این رویداد مهم و کسب امتیاز مطلوب برای ملی پوشانی است که در اوزان المپیکی در آن شرکت می کنند ، است.
با توجه به حدنصاب های کسب شده از سوی ملی پوشان در تمرینات تمامی آنان شانس ایستادن بر روی یکی از سکوهای قهرمانی در اوزان مختلف و یا کسب تک مدال را دارند.
ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان با اشاره به در اختیار گرفتن استارت لیست اولیه مسابقات جهانی کلمبیا توسط سرپرستان تیم های شرکت کننده گفت : طبق این استارت لیست و بهترین حدنصاب های کسب شده از سوی وزنه برداران در رقابتهای مختلف می توان گفت که هر هفت ملی پوش وزنه برداری ایران در صورتی که حدنصاب های تمرینی خود را در این مسابقات به ثبت برسانند صاحب مدال خواهند شد. و ملی پوشانی که در اوزان المپیکی شرکت می کنند نیز در پی کسب بیشترین امتیاز در نخستین رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس هستند.
او که در آخرین تمرین سنگین خود وزنه های ۱۸۰ و ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد ، گفت :در صورت تکرار این حدنصاب ها در رقابتهای جهانی کلمبیا بی تردید یکی از سکوهای قهرمانی دسته ۱۰۹ کیلوگرم را از آن خود خواهم کرد.
کرمی از نورالدین اف ازبکستانی به عنوان اصلی ترین حریف خود در رقابتهای جهانی یاد کرد وگفت : نورالدین اف یکی از اسطوره های وزنه برداری جهان بشمار می رود که با تغییر اوزان المپیکی همچنان در وزن ۱۰۹ کیلوگرم وزنه خواهد زد و بی شک رقابت سختی را با او خواهم داشت.
ملی پوش وزنه برداری ایران در باره حضورش در یک دسته پایین تر نیز گفت : با توجه به اینکه دسته ۱۰۹ کیلوگرم جزو اوزان المپیکی نیست پس از مشورت با کادر فنی تیم ملی قرار است از سال آینده در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه بزنم .
ملی پوش زنجانی تیم وزنه برداری ایران از مصدومیت رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان ابراز تاسف کرد و گفت : بدون تردیدتمامی ملی پوشان کشورمان از مصدومیت معتمدی همانند من بسیار متاثر هستند ولی من امید دارم که این وزنه بردار هر چه زودتر با رفع مصدومیتش بزودی به صحنه رقابتهای وزنه برداری باز گردد.
کرمی که روز پنجشنبه هفته جاری در قالب گروه سوم کاروان وزنه برداری ایران عازم بوگوتا – کلمبیا می شود ، به شرایط مهیا شده از سوی فدراسیون وزنه برداری در اردوهای آمادگی ملی پوشان اشاره کرد و گفت : شرایط مهیا شده در اردوهای آمادگی خوب بود و ملی پوشان فارغ البال به تمرینات خود پرداختند.
او از سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و دستیارانش به نکویی یاد کردو گفت : در طول برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی ، کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در کنار ملی پوشان قرار داشتند و بر تمرینات آنان نظارت داشتند.
ملی پوش وزنه برداری ایران به هدفش برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی و بازی های آسیایی هانگ ژو اشاره کرد و گفت : پس از بازگشت از رقابتهای جهانی تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا یکی از ملی پوشان اعزامی به رقابتهای آسیایی کره جنوبی و بازی های آسیایی هانگ ژو که هر دو رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هستند ، باشم . ضمن آنکه پیش از شرکت در این دو رویداد ، در هفته های دوم و سوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور نیز شرکت خواهم کرد

دیدگاهتان را بنویسید