خسرو کفیلی

حال وزنه برداری خوب نیست و برای احیای این رشته ورزشی خود را نامزد شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری کرده ام.
جلیل امیری دبیرکل اسبق فدراسیون وزنه برداری و یکی از کاندیداهای شرکت در انتخابات ریاست این فدراسیون با بیان این مطلب گفت: همگان به خوبی می دانند که حال وزنه برداری ایران خوب نیست و نیاز به نیروهای جدید و با دانش دارد تا از وضعیت سکون رهایی یابد ، از همین رو و بنا به درخواست برخی دوستان خود را نامزد شرکت در این انتخابات کرده ام .
او با اشاره به شرایط نامطلوب این رشته ورزشی در کشور گفت : تا زمانی که حمایت های لازم از هیات های وزنه برداری استان ها و باشگاه ها نشود ، شرایط موجود این رشته ورزشی حفظ خواهد شد و شاهد پیشرفت این رشته ورزشی نخواهیم بود.
وی افزود : رشد و پیشرفت وزنه برداری ایران در گروی حمایت از هیات های وزنه برداری استان ها و باشگاه ها و رفع دغدغه مالی وزنه برداران به ویژه ملی پوشان این رشته ورزشی است.
این مشکلات با ایجاد بستر مناسب برای حمایت کنندگان مالی برای سرمایه گذاری دراین رشته ورزشی رفع خواهد شد.
به عنوان مثال زمانی که من به همراه تیم سایپا در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور حضور یافتم ، سرمایه گذاری این باشگاه در رشته وزنه برداری سبب جذب ملی پوشان وقت و افزایش مبلغ قرارداد وزنه برداران شد.
زمانی که مشکلات مالی وزنه برداران رفع شود ، بی شک شاهد رشد این رشته ورزشی خواهیم بود.
این امر تاثیرش را در تیم ملی وزنه برداری ایران نیز خواهد گذاشت ، ضمن آنکه مستعدان این رشته ورزشی نیز جذب باشگاه های وزنه برداری می شوند.
امیری با اشاره به حمایت ها برخی از روسای هیات های وزنه برداری استان ها از او نیز گفت : هیات های وزنه برداری استان ها بازوان قدرتمند فدراسیون وزنه برداری محسوب می شوند.
در این استان ها مربیان با دانش و ارزشمندی حضور دارند که با اندکی حمایت و کمک مالی می توان از آنان برای کشف استعدادها و آموزش آنان بهره گرفت. ضمن آنکه می توان با رفع مشکلات مالی این هیات ها با بهره گرفتن از حمایت کنندگان مالی زمینه سیر صعودی وزنه برداری را در کشور مهیا کرد.
امیری که در دوره ریاست بهرام افشارزاده به عنوان دبیرکل در فدراسیون وزنه برداری فعالیت می کرد ،با اشاره به دوران طلایی وزنه برداری کشورمان با حضور وزنه بردارانی همچون حسین رضازاده ، حسین توکلی ، کوروش باقری ، مرحوم علی فلاحتی نژاد و … اظهارداشت : زمانی بود که در اوزان مختلف چند وزنه بردار برای پوشیدن دوبنده تیم ملی به رقابت می پرداختند و در یک زمان وزنه برداری ایران می توانست دو و یا سه تیم به رقابت های مختلف اعزام کند ولی اکنون حتی از اعزام یک کامل به رقابتهای جهانی که بتواند به نتایج خوبی دست یابد نیز معذور هستیم .
این امر نشان می دهد که وزنه برداری ایران دوران خوبی را سپری نمی کند و نیاز است تغییر و تحولات اساسی در راس هرم مدیریتی فدراسیون وزنه برداری صورت بگیرد.
دبیرکل اسبق فدراسیون وزنه برداری با اشاره به ارتباطات مناسبش با برخی از ملی پوشان اسبق وزنه برداری ایران ، روسای هیات های وزنه برداری استان ها و پیشکسوتان این رشته ورزشی بیان کرد : خانواده وزنه برداری به خوبی مرا می شناسند ، برنامه هایی را برای پیشرفت این رشته ورزشی تدوین و بزودی در اختیار اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری قرار خواهم داد و رایزنی هایی نیز با اعضای این مجمع به عمل خواهم آورد.
امیری در پاسخ به این سووال که آیا تا پایان انتخابات در صحنه حضور خواهد داشت ، نیز گفت : در این خصوص اکنون نمی توانم صحبت کنم این امر بستگی به عوامل مختلفی دارد در صورتی که شرایط مطلوب باشد مطمئنا تا پایان خواهم بود.

دیدگاهتان را بنویسید