خسرو کفیلی

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از چهار ملی پوش کشورمان که شانس کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارند برای شرکت در مرحله پایانی اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند دعوت کرد.
مسابقات بین المللی وزنه برداری جام جهانی تایلند که آخرین رقابت گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمارمی رود از اواسط فروردین ماه سال آینده در حالی آغاز می شود که تمامی وزنه برداران کشورهای مختلف که در چرخه حضور در این بازی ها قرار دارند می بایست در تایلند حضور یابند.
نصیرشلال افزون بر علی داودی ، آیت شریفی ، میرمصطفی جوادی و رضا دهدار ، چهار ملی پوش کشورمان که شانس حضور در بازی های فوق را دارند ، از ۱۱ وزنه بردار جوان که برخی از آنان اولین سال حضورشان در رده سنی بزرگسالان را تجربه می کنند برای شرکت در این اردو که از امروز در کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران دایر می شود ، دعوت کرده است.
علیرضا یوسفی ، علیرضا معینی ، مسعود ممیوند ، علیرضا عباسپور ، سپهر مردانی ، ایلیا صالح پور ، علی عالی پور ، علیرضا نصیری ، ابوالفضل زارع ، آریا پایدار و عبدالله بیرانوند وزنه برداران جوانی هستند که به همراه چهار ملی پوش کشورمان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که پس از نتایج نه چندان مناسب ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو از تغییر نسل در میان ملی پوشان وزنه برداری ایران سخن به میان آورده بود ، در این مرحله از اردوی تیم ملی از وزنه بردارانی همچون رسول معتمدی ، مهدی کرمی ، حسین سلطانی ، سید ایوب موسوی ، علی مکوندی و … دعوت به عمل نیاورده است.
با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری رقابتهای جهانی و قاره ای این امکان وجود دارد که سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از ملی پوشان با تجربه کشورمان در مراحل بعدی اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان دعوت به عمل آورد.
با این وجود به نظر می رسد که نصیرشلال بستر مناسب را برای حضور وزنه برداران جوان و آینده دار کشورمان همچون عبدالله بیرانوند ، علی عالی پور و علیرضا عباسپور که به تازگی در رقابتهای آسیایی ازبکستان حضور یافتند و دو تن از آنان گردن آویز مدال های طلا و نقره شدند و دیگر وزنه برداران جوانی که در آینده بسیار نزدیک دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را در رویدادهای مختلف برتن خواهند کرد ،فراهم کرده است.
عدم حضور ملی پوشان با تجربه کشورمان در این مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی می تواند نشان از آغاز تغییر نسل در تیم ملی وزنه برداری ایران باشد.
از میان چهار وزنه بردار کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند حضور علی داودی و میر مصطفی جوادی ملی پوشان اوزان به اضافه ۱۰۲ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان در این بازی ها تقریبا مسجل است ولی کسب سومین سهمیه ایران برای حضور در پاریس منوط به درخشش و زدن وزنه های مناسب از سوی رضا دهدار در رقابتهای جام جهانی تایلند است چرا که این وزنه بردار در مرز از دست دادن شرکت در بازی های المپیک پاریس است.
آیت شریفی دیگر ملی پوش فوق سنگین کشورمان نیز در صورتی جواز حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب خواهد کرد و جانشین علی داودی خواهد شد که در رقابتهای جام جهانی تایلند از بهترین حدنصاب داودی در رویدادهای گزینشی بازی های المپیک پاریس و رقابتهای تایلند بیشتر وزنه بزند .

دیدگاهتان را بنویسید