خسرو کفیلی

مرحله دوم اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو که با دعوت از ۱۲ وزنه بردار در بابلسر دایر شده است ، به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که پس از رکوردگیری از ملی پوشان کشورمان در آکادمی ملی المپیک با خط کشیدن بر نام برخی از وزنه برداران از جمله کیانوش رستمی که در این رکوردگیری شرکت نکرد ، خداحافظی سهراب مرادی به علت ناکامی در این رکوردگیری و عدم حضور حافظ قشقایی در اردو به خاطر برخی از مشاوره های غلط ، اردوی آمادگی تیم ملی را به بابلسر منتقل کرده است ، می رود که پایان این مرحله از اردو را اعلام کند.
گفته می شود ، سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران افزون بر ۱۲ وزنه برداری که به این اردو دعوت شده اند ، این اجازه را داد که سه وزنه بردار دیگر به نام های علیرضا معینی ، مسعود ممیوند و علیرضا یوسفی در کنار ملی پوشان تمریناتشان را پی بگیرند و خود را برای شرکت در رقابتهای آتی آماده کنند.
حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ، مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم ، محمد زارعی ، سید ایوب موسوی و امیر حقوقی در دسته ۹۶ کیلوگرم ، رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، مهدی کرمی ، امیر عزیزی و پیمان جان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و آیت شریفی و علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وزنه بردارانی هستند که در این اردو که به مدت ۲۱ روز در بابلسر دایر شده است ، حضور دارند.
نصیرشلال که با نزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی عربستان فشار تمرینات را مضاعف کرده است در روزهای پایانی اردوی بابلسر قصد دارد از حاضران در اردو رکوردگیری دیگری به عمل آورد تا از میزان و آمادگی ملی پوشان به ویژه در دو وزن ۸۹ و ۱۰۹ کیلوگرم که یکی از سه وزنه بردار دعوت شده می بایست اردو را ترک کنند ، آگاه شود.
او با مطلوب توصیف کردن شرایط اردوی آمادگی تیم ملی در بابلسر گفت : شرایط اردو خوب است. در پایان این مرحله از اردو کنترل تمرین و یک رکوردگیری داخلی داریم. این روزها تمرینات خیلی سنگین است و همه داریم سخت کار می‌کنیم. انشاالله انتخاب نهایی وزنه‌برداران هم پس از رکوردگیری انجام می‌شود تا افرادی که آماده‌تر‌ هستند و افرادی که شانس کسب سهمیه بازی های المپیک را دارند در مسابقات جهانی حضور داشته باشند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که ۸۰ درصد از ترکیب تیم اعزامی کشورمان به رقابتهای جهانی عربستان را برگزیده است ، با پایان اردوی بابلسر ، آخرین مرحله از اردوی تیم ملی را در آکادمی ملی المپیک دایر خواهد کرد که در این مرحله از اردو بیشتر برنامه های تمرینی بر مبنی تثبیت حدنصابهای کسب شده از سوی ملی پوشان خواهد بود.
حفظ میزان آمادگی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان و مراقبت از مصدومیت آنان در آستانه اعزام به رقابتهای جهانی عربستان که از اهمیت ویژه ای برای وزنه برداری کشورمان به ویژه ملی پوشانی که شانس حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارند از جمله دیگر وظایف نصیرشلال و بهمن زارع دستیار او می باشد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که با انتخاب وحید ربیعی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون وزنه برداری از سوی سجاد انوشیروانی رییس این فدراسیون یکی از دستیارانش را از دست داده است ، با پایان اردوی تهران ، اسامی ۱۰ ملی پوش وزنه برداری کشورمان اعزامی به رقابتهای جهانی عربستان را اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید