خسرو کفیلی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به اهداف خود از اعزام دو ملی پوش کشورمان به رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ کوبا دست یافت.
نواب نصیرشلال سرمربی جوان تیم ملی وزنه برداری ایران که فروردین ماه گذشته از سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری حکم گرفت ، پس از هدایت ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی و کسب عنوان قهرمانی این مسابقات ، این بار با دو وزنه بردار به هاوانا پایتخت کوبا رفت .
رسول معتمدی و علی داودی ملی پوشان اوزان ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ایران دونماینده کشورمان در این مسابقات بودند که پس از پایان این مسابقات و بازگشت به کشور بار دیگر به جمع ملی پوشان کشورمان اضافه خواهند شد تا خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو آماده کنند.
نصیرشلال که پیش از این قصد داشت با چهار وزنه بردار در رقابتهای جایزه بزرگ کوبا شرکت کند در آخرین روزهای اعزام به هاوانا در تصمیم خود تجدید نظر کرد و از اعزام سهراب مرادی و علی هاشمی دو ملی پوش دیگر کشورمان به این مسابقات منصرف شد و با معتمدی و داودی در این مسابقات شرکت کرد.
گفته می شود مصدومیت هاشمی و ناآمادگی مرادی سبب شد که نصیرشلال از اعزام این دو وزنه بردار به رقابتهای جایزه بزرگ کوبا صرف نظر کند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که حساب ویژه ای بر روی رسول معتمدی جوان رعنای وزنه برداری ایران که به تازگی از بند آسیب دیدگی رهایی یافته است شرایط را به گونه ای رقم زد که این وزنه بردار در زمره وزنه برداران شانس حضور در بازی های المپیک پاریس قرار گرفت.
معتمدی که در هفته اول فصل گذشته لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بود ، پس از سپردن کتف مصدومش به تیغ جراحان پس از چند ماه مداوا بار دیگر دست به وزنه شد و در هاوانا ضمن وزن کشی و دادن آزمایش دوپینگ اولین حضور خود را در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس ثبت کرد.
این وزنه بردار اصفهانی که زمان لازم دارد که به روزهای اوج خود بازگردد برای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران رقابت سختی با سهراب مرادی و رضا دهدار دو ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی خواهد داشت.
نصیرشلال به هدف خود که همان قرار گرفتن معتمدی در فهرست وزنه بردارانی که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارد ، دست یافت.

اکنون باید منتنظر ماند و دید که معتمدی جز نفرات اعزامی نصیرشلال به رقابتهای جهانی عربستان که مهمترین رویداد گزینشی بازی المپیک پاریس است قرار می گیرد ، یا نه .
علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران و یکی از امیدهای تیم ایران برای کسب افتخار از رویدادهای پیش رو ، دومین ملی پوش کشورمان بود که به هاوانا رفت و سه مدال طلا نیز از این مسابقات کسب کرد.
داودی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی توکیو که شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی را از دست داد ، با اینکه در میان وزنه برداران سنگین وزن این مسابقات بر سکوی نخست ایستاد ولی در حرکت دو ضرب و مجموع نتوانست انتظارات را برآورده کند.
وزنه بردار جوان فوق سنگین کشورمان که در صورت تداوم تمریناتش می تواند به یکی از امیدهای وزنه برداری ایران برای کسب مدال از رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو مطرح شود به نظر می رسد باید از زمان باقی مانده کمال استفاده را ببرد و خود را به شرایط ایده آل به ویژه در زدن وزنه در حرکت دو ضرب برسد.
با مصدومیت علیرضا یوسفی دیگر وزنه بردار فوق سنگین ایران ، اکنون داودی و آیت شریفی از شانس بیشتری برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی برخوردار هستند.
با پایان رقابتهای جایزه بزرگ کوبا به نظر می رسد که نصیرشلال به اهداف خود از اعزام این دو وزنه بردار به هاوانا رسیده است و از هم اکنون می بایست در پی آماده کردن ملی پوشان کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید