خسرو کفیلی

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در تصمیم خود مبنی بر اعزام چهار و یا پنج وزنه بردار به مسابقات بین المللی وزنه برداری جایزه بزرگ کوبا تغییر داد.
نواب نصیرشلال که پیش از این از اعزام چهار و یا پنج ملی پوش به رقابتهای بین المللی وزنه برداری جایزه بزرگ کوبا که سومین رقابت گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز بشمار می رود سخن گفته بود با نزدیک شدن به زمان برگزاری این مسابقات با تغییر تصمیم خود قصد دارد دو ملی پوش را به کوبا اعزام کند.
نصیرشلال پس از گرفتن حکم سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران در فروردین ماه گذشته و هدایت ملی پوشان کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی این بار به همراه رسول معتمدی و علی داودی به هاوانا می رود تا در رقابتهای جایزه بزرگ کوبا شرکت کند.
به نظر می رسد سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بررسی شرایط ملی پوشانی همچون سهراب مرادی و علی هاشمی که پیش از این از آنان به عنوان مسافران کوبا یاد می شد، به این نتیجه رسیده است که تنها معتمدی و داودی را به این مسابقات اعزام کند.
رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم که پس از مصدومیت در هفته اول فصل گذشته لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران و سپردن کتف مصدومش به تیغ جراحان دیگر در هیچ رویدادی شرکت نکرده بود ، با حضور در هاوانا و وزنه زدن در این مسابقاات این امید را خواهد داشت تا شانس خود را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس بیازماید.
معتمدی که در طول چند سال اخیر مدال های خوش رنگی را از رقابتهای آسیایی و جهانی برای کشورمان به ارمغان آورده است با قرار گرفتن در فهرست ملی پوشان ایرانی که شانس حضور در بازی های المپیک را دارند ، برای تحقق این امر رقابت سختی را با رضا دهدار و سهراب مرادی دو ملی پوش دیگر دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان خواهد داشت.
علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران و دارنده مدال نقره بازی المپیک توکیو دیگر وزنه بردار کشورمان است که با نظر نصیرشلال به کوبا خواهد رفت تا یک بار دیگر در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک شرکت کند.
داودی که با حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا در سال گذشته نخستین حضورش در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس را به نام خود ثبت کرده بود ، پس از عدم حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی می رود تا دومین حضور خود در رقابتهای انتخابی بازی های فوق را تجربه کند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران که در پی شناسنایی ترکیب ملی پوشان کشورمان به ویژه در دسته فوق سنگین برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان است پس از اعزام آیت شریفی و علیرضا یوسفی به رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، این فرصت را برای داودی فراهم خواهد کرد تا پیش از این رقابتهای مهم ، در یک رویداد خارجی خود را محک بزند.
عدم حضور علی هاشمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران در رقابتهای جایزه بزرگ کوبا ، از شانس این وزنه بردار برای حضور در بازی های امی لمپیک پاریس خواهد کاست.
این وزنه بردار در روزهای پایانی اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای آسیایی کره جنوبی در جینجو ، جای خود را به امیر عزیزی داد.
هاشمی که در سال های اخیر به علت مصدومیت از قرار گرفتن درترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای مختلف باز مانده است ، با وجود رقبایی همچون مهدی کرمی ، امیر عزیزی و … کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران دارد.
سهراب مرادی دارنده مدال طلای بازی های المپیک ریودوژانیرو که پس از انجام دو علی جراحی بر روی کتف مصدومش بار دیگر به صحنه رقابتهای این رشته ورزشی بازگشته است با اینکه با نظر کادر فنی تیم ملی از شرکت در رقابتهای جایزه بزرگ کوبا بازمانده است ولی همچنان یکی از امیدهای تیم ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس است.
مرادی که در نخستین گام در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را نیز داشت ، شرکت کرده است با توجه به شرایط موجود می تواند در چهار رویداد دیگر گزینشی نیز شرکت کند.
در صورتی که سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در تصمیم خود تجدید نظر نکند ، تیم ایران با ترکیب رسول معتمدی و علی داودی هفته آینده برای شرکت در رقابتهای فوق به کوبا می رود.

دیدگاهتان را بنویسید