خسرو کفیلی

فدراسیون وزنه برداری نیاز به رییسی همچون علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی دارد.
مدد نصیری نیا سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : با اینکه سجاد انوشیروانی به تازگی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری برگزیده شده است ولی من معتقد هستم که این فدراسیون به رییسی همچون علیرضا دبیر نیاز دارد تا مشکلات مالی این فدراسیون را رفع کند.
دبیر از زمانی که به عنوان رییس فدراسیون کشتی برگزیده شده است با ارتباطاتش با مسوولان نظام توانسته است منابع مالی خوبی را برای این فدراسیون مهیا کند.
انوشیروانی نیز باید همچون دبیر با رایزنی اش با مسوولان نظام بودجه لازم را تهیه کند و دل به بودجه ای که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در اختیار او قرار می دهند ، نبندد. با بودجه ای که نهادهای ورزشی در اختیار فدراسیون وزنه برداری قرار می دهند ، فعالیت های این فدراسیون به کندی صورت می گیرد.
او با اشاره به هزینه سنگین تشکیل اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری ایران ، اعزام تیم های ملی به رقابتهای مختلف،خرید مکمل و … اظهارداشت : شرایط کشور به گونه ای است که ورزش کشور از جمله رشته وزنه برداری با مشکلات مالی روبه روست . هزینه تشکیل اردوها و اعزام تیم های تیم ملی بسیار سنگین است و انوشیروانی نباید نگاهش تنها به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باشد بلکه باید با گرفتن اسپانسرهای متعدد بودجه این فدراسیون راتامین کند.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به انتقاداتی که ازعلی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری مبنی بر استفاده از یاران و دوستانش در پست های اجرایی و فنی می شد ، اظهارداشت : انوشیروانی باید توجه داشته باشد که از افراد شایسته در پست های مختلف استفاده کند وگرنه همان انتقاداتی که از مرادی صورت می گرفت از او نیز خواهد شد.
رییس فدراسیون وزنه برداری به خوبی می داند که خانواده وزنه برداری دل به تصمیمات صحیح او بسته اند تا این رشته ورزشی به روزهای اوج خود بازگردد.
نصیری نیا در ادامه اظهارداشت : وزنه برداری تنها چند نام بزرگ نیست بلکه مربیان بی نام و نشانی هستند که در اقصی نقاط ایران فعالیت می کنند و تاکنون وزنه برداران خوبی را به تیم های ملی رده های گوناگون سنی تحویل داده اند.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران تصریح کرد : هم اکنون شماری از پیشکسوتان وزنه برداری کشورمان خانه نشین هستند این پیشکسوتان با داشتن تجارب بسیار می توانند اتاق فکر خوبی برای رییس فدراسیون وزنه برداری باشند.
نصیری نیا در باره وزنه بردارانی که در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو آماده می کنند نیز گفت : تمام داشته های وزنه برداری ایران همین وزنه برداران هستند که در اردوی تیم ملی حضور هستند . شماری از این وزنه برداران دوران پایانی قهرمانی خود را می گذرانند و باید برای آنان پشتوانه لازم مهیا شود.
وزنه برداری یک رشته زمان بر است و وزنه برداری که بخواهد به عضویت تیم ملی در آید باید سال ها در این رشته ورزشی به فعالیت بپردازد و رنج حضور در اردوهای متعددی را به جان بخرد.
او در باره عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که به تازگی در جینجو برگزار شد ، اظهارداشت : رقابتهای آسیایی کره جنوبی نشان داد که فاصله ای بین وزنه برداری ایران و دیگر کشورهای برتر این رشته ورزشی در قاره آسیا ایجاد شده است که این فاصله هر چه زودتر باید از بین برود.
ما دو رویداد مهم رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو را پیش رو داریم و تا زمان برگزاری این دو رویداد ملی پوشان باید در اردو باشند و به تمرینات خود ادامه بدهند.
نصیری نیا که در سال های نه چندان دور به دفعات به همراه تیم وزنه برداری استان تهران در رده های سنی جوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی را کسب کرد ، به عدم دعوتش برای تصدی پست سرمربیگری تیم استان اشاره کرد و گفت : وزنه برداری استان تهران سال هاست که مرده است . زمانی شمار بسیاری از ملی پوشان کشورمان را وزنه برداران تهرانی تشکیل می داد ولی دیگر چنین نیست.
دست اندرکاران هیات وزنه برداری استان تهران هیچ برنامه ای برای گسترش این رشته ورزشی ندارند به همین خاطر وزنه برداری در پایتخت ایران سیر قهقهرایی دارد.
نصیری نیا در باره وضعیت شاهین نصیری نیا ملی پوش سابق کشورمان که در آمریکا اقامت دارد نیز گفت : شاهین همچنان به امر مربیگری در آمریکا می پردازند و شاگردان بسیاری دارد . شاهین بزودی به تهران خواهد آمد و با مسوولان فدراسیون وزنه برداری دیدار و گفت وگو خواهد کرد .

دیدگاهتان را بنویسید