خسرو کفیلی
نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران،از عدم کسب سه سهمیه المپیک توسط ملی پوشان کشورمان نگران است.
فدراسیون بین المللی وزنه برداری سه سهمیه در بخش مردان و سه سهمیه زنان برای کشورهای مختلف در بازی های المپیک پاریس در نظر گرفته است .سرمربی تیم ملی کشورمان هم با نزدیک شدن به زمان برگزاری المپیک پاریس و رقابتهای انتخابی باقی مانده نگران کسب سهمیه ها به ویژه در دسته ۱۰۲ کیلوگرم است.
وزنه برداران ایرانی از میان پنج وزن المپیکی ۶۱ ، ۷۳ ، ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم ، در سه وزن ۸۱ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم شانس حضور در این بازیها توسط میر مصطفی جوادی ،رضا دهدار،رسول معتمدی،علی داودی و آیت شریفی دارند.
نصیرشلال با توجه به امتیازات کسب شده از سوی میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان پس از شرکت در سه رویداد انتخابی المپیک در رقابتهای جهانی کلمبیا ، پیکارهای آسیایی کره جنوبی و مسابقات جهانی عربستان و علی داودی ملی پوش دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ایران با شرکت در رقابتهای کلمبیا،پیکارهای بین المللی کوبا و جهانی عربستان خیالش از این دو وزنه بردار برای قرار گرفتن در بین ۱۰ وزنه بردار برتر جهان تقریبا راحت است ولی او همچنان نگران آن است که نمایندگان کشورمان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نتوانند سهمیه حضور در این بازی ها را بدست آورند.
رضا دهدار و رسول معتمدی دو ملی پوش کشورمان هستند که شانس خود را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای کسب سهمیه امتحان می کنند ولی این دو وزنه برداربه ویژه دهدار تاکنون نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند.از میان این دو وزنه بردار وضعیت دهدار نسبت به معتمدی که پس از انجام عمل جراحی چندی است بار دیگر به دنیای قهرمانی بازگشته ولی هنوز به شرایط ایده آل نرسیده ، بهتر است. نواب نصیر شلال از همین رو به تازگی از مهدی کرمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان خواسته است با کم کردن وزن به یک دسته پایین تر بیاید و شانس خود را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم امتحان کند.کرمی که از جمله وزنه برداران قدرتمند کشورمان محسوب می شود ، با تایید حضورش در یک وزن پایین تر عملا زنگ خطر را برای دهدار به صدا در آورد.
با حضور کرمی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، اکنون سه وزنه بردار شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند و کار برای کادر فنی و تعیین رقابتهای گزینشی که آنها باید در آن شرکت کنند ، سخت تر خواهد شد. اولین این رویدادها تورنمنت قطر است که ماه آینده در دوحه برگزار می شود.با توجه به دعوت سرمربی تیم ملی از کرمی همگان در انتظارند که از کدام وزنه بردار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم در قطر استفاده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید