خسرو کفیلی

پنج نفر از وزنه برداران جوان کشورمان شایستگی دعوت به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران را دارند.
هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در پی تصمیم جدید کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری مبنی بر تغییر نسل ملی پوشان کشورمان با بیان این مطلب گفت : با توجه به حدنصابهای کسب شده از سوی ملی پوشان جوان وزنه برداری ایران در اردوهای آمادگی ، من معتقدم که پنج نفر از حاضران در اردوهای آمادگی تیم جوانان کشورمان ظرفیت دعوت به اردوی تیم ملی را دارند.
این دعوت به معنی آن نیست که این جوانان به سرعت می توانند جا پای بزرگان این رشته ورزشی بگذارند ، بلکه دو سال زمان نیاز است که آنان در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران قرار گیرند.
او گفت : پس از پایان رقابتهای جهانی مکزیک که ماه آینده برگزار می شود ، اسامی وزنه بردارانی را که شایسته حضور در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران هستند به مسوولان فدراسیون وزنه برداری ارائه خواهم کرد.
سرمربی تیم های ملی پایه وزنه برداری ایران در ادامه اظهارداشت : تنها دعوت از این وزنه برداران برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی مهم نیست بلکه رسیدگی به آنان و فراهم کردن شرایط مطلوب برای این وزنه برداران دارای اهمیت است.
پانزوان بانزدیک شدن به زمان اعزام تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران به رقابتهای جهانی مکزیک که از ۲۰ آبان ماه سال جاری آغاز می شود ، به شرایط وزنه برداران کشورمان برای شرکت در این رویداد جهانی اشاره کرد و گفت : کادر فنی تیم ملی جوانان پس از گذشت چند مرحله اردوی آمادگی ، اکنون مرحله پایانی اردوی تیم جوانان کشورمان را با حضور ۱۱ وزنه بردار در مرودشت دایر کرده است که این اردو تا زمان اعزام تیم به مکزیک ادامه خواهد داشت.
ترکیب تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی تقریبا مشخص است از میان ۱۱ وزنه برداری که در اردو حضور دارند ، ۱۰ نفر به مکزیک اعزام خواهند شد.
این نکته را نیز بگویم که شماری از حاضران در اردوی تیم ملی وزنه برداری جوانان کشورمان ، با توجه به شرایط سنی شان چند سال می توانند در این رده سنی تیم کشورمان را در رقابتهای مختلف همراهی کنند.
پانزوان از تیم ایران به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی رقابتهای جهانی مکزیک یاد کرد و گفت : پس از مشاهده استارت لیست اولیه مسابقات جهانی مکزیک به جرات می توانم بگویم که تیم ایران یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات است.
افزون بر تیم ایران ، تیم های ترکیه ، مصر ، ارمنستان و قزاقستان نیز جزو تیم های مدعی خواهند بود ضمن آنکه برخی از کشورها با تک ستاره های خود در این مسابقات شرکت خواهند کرد.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران شانس تیم کشورمان برای کسب مدال از رقابتهای جهانی مکزیک را در اوزان میان سنگین و سنگین دانست و گفت : ما در اوزان سبک شانسی برای کسب مدال از این رویداد مهم نداریم ولی از وزن ۸۱ کیلوگرم به بالا وزنه برداران ایرانی حرفهای بسیاری برای گفتن در این مسابقات که انتظار می رود با حضور شمار بسیاری از وزنه برداران جوان کشورهای مختلف برگزار شود ، حضور داشته باشند.
پانزوان در باره برگزاری لیگ وزنه برداری جوانان باشگاه های ایران که از اوایل ماه آینده آغاز می شود ، گفت : هفته اول لیگ جوانان قرار است اوایل آبان ماه در رشت برگزار می شود و با توجه به اینکه در آن زمان وزنه برداران ملی پوش در اردو حضور دارند از آنان در اردو به صورت رسمی رکوردگیری به عمل خواهد آمد و این حدنصاب ها در هفته اول لیگ برای تیم هایشان محسوب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید