خسرو کفیلی

سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران کسب مدال از سوی ملی پوشان کشورمان در بازی های آسیایی هانگ ژو را سخت تر از رقابتهای جهانی عربستان دانست.
هادی پانزوان ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و سرمربی فعلی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان با بیان این مطلب گفت : تجربه نشان داده است که رقابت در بازی های آسیایی و بازی های المپیک بسیار سخت و دشوارتر از رقابتهای جهانی است چرا که تمامی کشورها تلاش می کنند بهترین نتیجه را در این بازی ها کسب کنند.
بسیاری از قهرمانان جهان در بازی های قاره ای و المپیک شکست را پذیرا شده اند از همین رو معتقدم که ملی پوشان وزنه برداری ایران برای کسب مدال از بازی های آسیایی هانگ ژو کار دشواری دارند.
او با انتقاد از برنامه ریزی فدراسیون بین المللی وزنه برداری در برگزاری رقابتهای جهانی این رشته در عربستان به فاصله کمتر از ۲۰ روز تا برگزاری رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : چنین برنامه ریزی ای از سوی مسوولان جدید فدراسیون جهانی وزنه برداری بعید بود.
یک وزنه بردار برای شرکت در رقابتهای جهانی شش تا هفت ماه رنج حضور در اردوهای آمادگی را متحمل می شود تا در این رقابتها شرکت کند ، حال چگونه این وزنه بردار در کمتر از ۲۰ روز می تواند ریکاوری کرده و خود را برای شرکت در چنین رویداد مهمی آماده کند.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان از علی داودی ملی پوش فوق سنگین کشورمان به عنوان امید اول ایران برای کسب مدال از بازی های آسیایی هانگ ژو یاد کرد و گفت : با توجه به استارت لیست منتشرشده از سوی کمیته برگزاری بازی های آسیایی به نظر من داودی شانس اول کسب مدال از این رقابتهاست.
داودی پس از کسب مدال برنز رقابتهای جهانی اکنون با روحیه و انگیزه بالا در این رقابتها شرکت کرده است و حریف اصلی او در این مسابقات گور میناسیان وزنه بردار ارمنی تبار تیم بحرین خواهد بود ضمن آنکه نباید حریف ازبکستانی را دست کم گرفت.
افزون بر آن من معتقدم اگر آیت شریفی دیگر ملی پوش فوق سنگین کشورمان از بند مصدومیت رهایی یافته باشد و به شرایطی آرمانی رسیده باشد او نیز می تواند به مدال دست یابد.
پانزوان از میر مصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان در رقابتهای جهانی که به مدال طلا دست یافت به عنوان دیگر امید کشورمان برای کسب مدال از بازی های آسیایی یاد کرد و گفت : با اینکه جوادی به یک وزن بالاتر رفته است و وزنه بردارانی همچون تیان تائو و دایین لی وزنه برداران چینی در دسته ۹۶ کیلوگرم حضور دارند کار برای وزنه بردار کشورمان به منظور کسب مدال طلا بسیار سخت می شود .
دیگر وزنه برداران کشورمان نیز برای کسب مدال از این مسابقات باید تمام تلاش خود را انجام دهند.
او تصریح کرد : ملی پوشان وزنه برداری ایران به خوبی می دانند که کسب مدال از سوی آنان نقش مهمی در وضعیت تیم کشورمان در جدول رده بندی مدالی این بازی ها خواهد داشت.
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان به زمان باقی مانده تا اعزام تیم وزنه برداری جوانان کشورمان به رقابتهای جهانی مکزیک در آبان ماه سال جاری اشاره کرد و گفت : تیم ایران در کمتر از ۴۰ روز دیگر باید در رقابتهای جهانی مکزیک شرکت کند.
این رقابتها از اهمیت بسیاری برای وزنه برداران ایران برخوردار است.
پانزوان تصریح کرد : با توجه به حدنصاب های کسب شده از سوی وزنه برداران جوان کشورمان در اردوهای آمادگی و مشاهده استارت لیست اولیه این رقابتها ، به جرات می توانم بگویم که تیم ایران یکی از شانس های کسب عنوان قهرمانی بشمار می رود.
او افزود : هم اکنون ۱۲ وزنه بردار در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران که با حمایت آرش حقیقی رییس هیات وزنه برداری شیراز در این شهر دایر شده است ، حضور دارند.
من امیدوارم شرایطی فراهم شود که تیم ایران با ترکیب کامل در این مسابقات شرکت کند .
سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان در پایان خواستار حمایت مسوولان ورزش کشور از رشته وزنه برداری به ویژه وزنه برداران نوجوان و جوان شد و گفت : وزنه برداری یکی از رشته های پر افتخار ایران در رقابتهای مختلف بوده است به همین خاطر مسوولان ورزش کشور می بایست نگاه ویژه ای به این رشته ورزشی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید