خسرو کفیلی

مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران ، نسبت به مصدومیت دوباره رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری کشورمان هشدار داد.
محمدرضا براری با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری آخرین رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس و تلاش معتمدی برای کسب آخرین سهمیه تیم ایران برای شرکت در این بازی ها گفت : با توجه به میزان مصدومیت معتمدی و زمان مداوای این وزنه بردار که یکی از بهترین های ایران در این رشته ورزشی بشمار می رود ، به نظر من باید زمان بیشتری به این وزنه بردار داد تا او همچون سهراب مرادی مجبور به کناره گیری از این رشته ورزشی نشود.
او بااشاره به مصدومیت معتمدی از ناحیه کتف و انجام عمل جراحی اظهارداشت : با اینکه بیش از یک سال از زمان این مصدومیت می گذرد ولی به نظر من این وزنه بردار نباید زیر وزنه های سنگین قرار بگیرد.
من معتقدم که معتمدی نباید در آخرین رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس که قرار است در ازبکستان و تایلند برگزار شود ، شرکت کند.
با توجه به جوانی معتمدی ، این وزنه بردار شرکت در بازی های المپیک پاریس را از دست داده متصور شود و خود را برای شرکت در بازی های المپیک آینده آماده کند.
معتمدی حداقل می تواند در دوره بازی های المپیک شرکت کند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره وضعیت مهدی کرمی و رضا دهدار دو مدعی دیگر تیم ملی وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : شرایط دهدار بهتر از کرمی است . با توجه به اینکه کرمی به تازگی به دسته ۱۰۲ کیلوگرم آمده است زمان می برد که این وزنه بردار در این وزن جا بیفتد . با این حال امیدوارم هر یک از این دو وزنه بردار هر چه زودتر سومین سهمیه تیم ایران را برای شرکت در این رویداد مهم کسب کنند.
براری در باره شانس میر مصطفی جوادی و علی داودی نمایندگان ایران در اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم برای کسب مدال از بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : با توجه به شناختی که از جوادی دارم این وزنه بردار یکی از مدعیان کسب مدال طلا در بازی های فوق بشمار می رود ولی در باره علی داودی باید بگویم که داودی به همراه دیگر مدعیان این رشته ورزشی به ویژه وزنه برداران بحرینی و ارمنستانی می بایست برای کسب مدال نقره به رقابت بپردازند چرا که لاشا تالاخادزه مدعی اصلی کسب مدال در این دسته بشمار می رود.
در صورتی که دهدار سومین سهمیه تیم ایران را کسب کند این وزنه بردار نیز مدعی ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی دسته ۱۰۲ کیلوگرم خواهد بود.
او به جوانگرایی صورت گرفته از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد وگفت : جوانگرایی در تیم های ملی رشته های گوناگون همیشه پاسخش مثبت بوده است.
پیش از این نیز به فواصل مختلف توسط سرمربیان وقت از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری ایران دعوت به عمل آمده است.
من ، سهراب مرادی ، کیانوش رستمی ، علی هاشمی و … از جمله وزنه برداران جوانی بودیم که به اردوهای تیم ملی دعوت شدیم و پس از چندی دوبنده تیم ملی را برتن کردیم .
اکنون نیز سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از شماری از وزنه برداران جوان دعوت به عمل آورده است که آینده وزنه برداری را آنان رقم خواهند زد.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان ، حضور سهراب مرادی در جمع اعضای کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران را مثبت ارزیابی کرد و گفت :‌ با توجه به تجارب مرادی او یکی از بهترین گزینه ها برای اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان بود.
اکنون این کادر با وجود نصیرشلال ، بهمن زارع و سهراب مرادی کوله باری از تجربه را در اختیار ملی پوشان این رشته ورزشی برای کسب نتایج مطلوب از رقابتهای مختلف قرار می دهند.
وزارت ورزش وجوانان و کمیته ملی المپیک از این رشته ورزشی همیشه در رقابتهای قاره ای و المپیک مدال می خواهند که این خواسته درستی است ولی برای تحقق این امر باید از این رشته ورزشی حمایت و پشتیبانی به عمل آید.
براری در پایان خواستار برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران ادر رده های گوناگون سنی به صورت مجزا شد و گفت : متاسفانه باید بگویم برگزاری همزمان مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور در رده های سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان به صورت متمرکز و همزمان درست نیست . این مسابقات باید به صورت مجزا و در زمان های مختلف برگزار شود تا چرخه وزنه برداری در کشور حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید